شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#ترکیه#رئیس جمهور

نگرانی ترکیه از سیل جدید پناهجویان؛

اردوغان خواستار تکمیل سریع دیوار مرزی با ایران شد

اردوغان خواستار تکمیل سریع دیوار مرزی با ایران شد

با جاری شدن سیل جدید از پناهجویان افغان به سمت مرزهای کشورهای همسایه، رئیس جمهور ترکیه خواستار تسریع در روند ساخت دیوار مرزی با ایران شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، با شدت گرفتن جنگ داخلی در افغانستان و جاری شدن سیل جدیدی از پناهجویان افغان به سمت مرزهای کشورهای همسایه، رئیس جمهور ترکیه که یکی از اصلی‌ترین کشورهای مقصد پناهجویان افغان محسوب می‌شود، خواستار تکمیل هر چه سریع‌تر دیوار مرزی کشورش با ایران شد.

بر اساس این گزارش، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در گفتگوی تلفنی با «خلوصی آکار» وزیر دفاع کشور که به منظور بازدید از مناطق مرزی با ایران به استان وان سفر کرده است، گفت: با تکمیل دیوارهای مرزی به شکل کامل از عبور و مرور غیرقانونی از مرزهای کشورمان جلوگیری خواهیم کرد.

اردوغان با تاکید بر اهمیت ساخت و تکمیل دیوارهای مرزی با کشورهای همسایه، تصریح کرد: دیوارهای مرزی به مثابه دیوارهای امنیتی برای کشور هستند. در صورت تکمیل دیوارهای مرزی، بار سنگین نظارت بر خطوط مرزی که برعهده نیروهای امنیتی است نیز سبک‌تر خواهد شد.

گفته می‌شود «یاشار گولر» رئیس ستاد کل ارتش، «موسی آوسِوَر» فرمانده نیروی زمینی ارتش و شمار دیگری از فرماندهان ارتش ترکیه، خلوصی آکار وزیر دفاع کشور را در بازدید از مناطق مرزی با ایران همراهی کردند.