صدیقه کعبی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا و در پاسخ به این سوال که چه اتفاقی رخ داد که مسابقات قهرمانی کشور در آستانه آغاز لغو شد، گفت: با توجه به شرایط  شیوع بیماری کرونا و تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا در کشور، کلیه فعایت ها منوط به تغییر وضعیت بیماری در کشور اعلام شده است. درهمین راستا فدراسیون جودو علیرغم برنامه ریزی های انجام شده برای برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در بخش دختران و پسران هم راستا با سایر بخش های کشور و فدراسیون های ورزشی ملزم به رعایت بخش نامه ابلاغی با هدف حفظ سلامتی ورزشکاران شده است. فعلا با  بهبود شرایط بیماری در اولین فرصت، مسابقات قهرمانی کشور و اردوهای آمادگی تیم های ملی دختران برگزار خواهد شد.

او در ادامه افزود: احتمالا مسابقات نیمه اول مهرماه برگزار خواهد شد. ضمن اینکه علی رغم شرایط حاکم بر جامعه از نظر بیماری، فدراسیون جودو با بهره گیری از تمام ظرفیت ها تلاش کرده که برنامه های تدوین شده در تقویم فدراسیون را اجرا کند و جودوکاران ما ازارتقاء دانش با حکم های مربیگری و داوری جا نمانند. جا دارد از روسای هیات ها، نواب رئیس بانوان و حتی قهرمانانی که با رعایت پروتکل های بهداشتی و تحمل شرایط سخت حاکم، در انجام تمرینات همچنان به عشق رشته المپیکی جودو فعالیت های خود را اجرایی کرده اند تشکر کنم. بخصوص قهرمانان و مربیانی که تمرینات خود را با بهره گیری از فضای مجازی و فضای باز سالن های تمرینی دنبال کرده و همچنان آمادگی خود را برای حضور در مسابقات حفظ می کنند.

دبیر فدراسیون از پاداش نقدی پای سکو که رئیس فدراسیون جودو برای قهرمانان در مسابقات قهرمانی کشور در نظر گرفته، خبر داد و گفت: جا دارد از حمایت های همه جانبه و بی دریغ آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو تشکر کنم. تعیین حقوق ماهیانه برای قهرمانان و مدال آوران ما در بخش دختران و پسران، تعیین پاداش نقدی پای سکوی مسابقات قهرمانی کشور، تعیین کمک هزینه ایاب و ذهاب و... برای دعوت شدگان به اردوهای ملی توضیع لباس‌های ورزشی و لباس جودو به استان ها از اقدامات خوب و روحیه بخش رئیس فدراسیون جودو است که واقعا جای تقدیر و تشکر دارد.

دبیر فدراسیون جودو از میزان کمک مالی فدراسیون به هیات های استان‌ها، گفت: رشد بالای 150 درصدی کمک های مالی به استان ها، نسبت به مبلغ تعیین شده در تفاهم نامه منعقده فدراسیون با وزارت ورزش و جوانان در سال 99، حمایت از ارتقاء کیفی ورزشکاران تیم های منتخب استان ها در رده سنی نوجوانان وجوانان با برنامه ریزی برای برگزاری اردوی مشترک تیم های منتخب با حضور مربیان مطرح کشور، سرمربیان تیم های ملی، نام آوران و حضور مربی خارجی و قهرمان المپیک برای حضور در اردوی مشترک نوجوانان و جوانان و مربیان منتخب استان ها ازجمله برنامه های فدراسیون جودو است. قرار بود از 11 مردادماه این اردوها برگزار شود اما به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاده و در اولین فرصت تا پایان سال جاری حداقل 2 مرحله این برنامه اجرایی خواهد شد.

او افزود: رشد چشمگیر ورزشکاران جودو بر اساس آمار مستند سامانه فدراسیون جودو از 60 هزار نفر در پایان سال 98 به بیش از 96 هزار نفر تا خردادماه سال 1400 نشان از تلاش های مستمر رئیس فدراسیون، هیات های استان ها و همه دلسوزان جامعه جودو دارد که علی رغم تعلیق ظالمانه و شیوع ویروس کرونا توانستند این انگیزه را در جامعه جودو برای استمرار فعالیت ها حفظ کنند. ضمن اینکه در راستای توسعه فرهنگ ورزش و معرفی رشته جودو به کل جامعه طرح ملی جودو برای همه  در فازهای مختلف از جمله اجرای تکنیک های جودو در فضای باز  با حضور خانواده ها، پویش مجازی جودو در خانه، چندین مرحله و اقدامی نوین، اجرای طرح ملی جودو ساحلی که با استقبال بسیار خوب جامعه جودو و خانواده های آنها روبرو شد.

دبیر فدراسیون جودو در ادامه صحبت‌های خود از سفر استانی رئیس فدراسیون جودو و دست آوردهای این سفر، خاطرنشان کرد: طی یک سال اخیر رئیس فدراسیون جودوبه بیش از 40 سفر استانی به سراسر کشور داشته و طی سفرهای خود ملاقات رسمی با مقامات ارشد استان ها، جلب حمایت و کمک های مالی استانداران، شهرداران، مدیران اداره کل ورزش و جوانان استان ها و... برای احداث بیش از 12 خانه تخصصی جودو و زمین های جودوساحلی برای رشد وتوسعه جودو در استان بوده است. مهمترین اقدام ملی، احداث اولین آکادمی ملی جودو ایران در مجموعه ورزشی شهید کبکانیان تهران است که امیدواریم تا پایان سال 1400 به بهره برداری برسد.

او گفت: برگزاری دوره های  آنلاین آموزش در راستای توانمندی سازی مربیان جودو در سراسر کشور، همکاری با آکادمی ملی المپیک برای برگزاری دوره تخصصی بدنسازی جودو، تربیت مربی بدنساز جودو، هماهنگی با فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام برای تطبیق احکام مربیگری جودو به بدنسازی، عقد تفاهم نامه همکاری با ارگان ها و سازمان ها و... با هدف تعامل موثر در اجرای برنامه های مشترک برای توسعه رشته جودو و دفاع شخصی از دیگر برنامه های فدراسیون جودو بوده است.