شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#عراق

عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق:

ترکیه با اقدامات خود به حاکمیت ملی عراق لطمه می زند

ترکیه با اقدامات خود به حاکمیت ملی عراق لطمه می زند

عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق در سخنانی با اشاره به حملات ترکیه به شمال این کشور، گفت: ترکیه با این اقدامات خود به حاکمیت ملی عراق لطمه می زند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الفرات نیوز، «عبدالخالق العزاوی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق به اقدامات اخیر ترکیه در شمال این کشور واکنش نشان داد. وی گفت: یورش ترکیه به شمال عراق باب دخالت‌های منطقه‌ای در امور داخلی عراق را می‌گشاید.

بر اساس این گزارش، عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق در ادامه سخنان خود تصریح کرد: یورش ترکیه به شمال عراق نگرانی ما را برانگیخته است. این اقدامات ترکیه به حاکمیت ملی عراق لطمه می‌زند.

این عضو پارلمان عراق در ادامه اظهارات خود تأکید کرد: وضعیت عراق و چالش‌های آن ایجاب می‌کند که وزارت خارجه با بکارگیری مسیر دیپلماسی از طریق سازمان‌های بین‌المللی بر ترکیه برای توقف یورش به شمال عراق تلاش کند.

پیشتر، «نصر الشمری» معاون دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء تأکید کرد که ملت، پارلمان و دولت عراق باید به هرگونه اشغالگری خاتمه دهند. وی اعلام کرد: ما در مقاومت اسلامی، به ترکیه همانند آمریکا نمی‌نگریم؛ مگر در موضوع اشغال اراضی عراق.

این مقام جنبش مقاومت اسلامی نجباء با اشاره به پیام‌های دیپلماتیک، تهدیدات و حملات به نقاط مختلف این کشور از جانب ترکیه، ادامه داد: بهتر است که از قبلی‌هایشان [اشغالگران آمریکایی] در مورد بهایی که باید بابت این اقدام بپردازند، سوال کنند. وی در انتها یک‌بار دیگر به ترکیه هشدار داد: عاقل باید از تجربیات دیگران عبرت بگیرد!