شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#اقدام#بحث‌#برانگیز#کابل!+جزییات

اقدام بحث‌ برانگیز روسیه در کابل!+جزییات

«ضمیر کابلوف» تاکید کرد مسکو آماده تخلیه سفارت روسیه در کابل نمی‌شود و این مرکز دیپلماتیک در آرامش در حال فعالیت است.

اقدام بحث‌ برانگیز روسیه در کابل!+جزییات

به گزارش منیبان، «ضمیر کابلوف» نماینده ریاست‌جمهوری روسیه در امور افغانستان و مدیر بخش دوم آسیای وزارت خارجه این کشور به خبرگزاری «ریانووستی» گفت روسیه آماده تخلیه سفارت خود در کابل نمی‌شود و این مرکز دیپلماتیک با آرامش در حال فعالیت است. 

وی در این خصوص اظهار داشت: تخلیه سفارت در دست اقدام نیست. من با سفیر در ارتباطم، آن‌ها در آرامش مشغول کار هستند و تحولات را از نزدیک دنبال می‌کنند. 

این دیپلمات روس افزود: ما چنین ضمانت‌هایی را مدت‌ها پیش دریافت کردیم. اما فقط درباره روسیه حرف نمی‌زنیم، آن‌ها (طالبان) امنیت همه را تضمین کرده‌اند. 

بر اساس آخرین گزارش‌ها، طالبان که به کابل رسیده‌، در بیانیه‌ای اعلام کرد به نیروهای این گروه گفته شده که ورود خود را به داخل کابل متوقف کنند و در حومه بمانند. 

«عبدالستار میرزکوال» سرپرست وزارت کشور افغانستان گفت که به شهر کابل حمله نخواهد شد و انتقال به شکل مسالمت‌آمیز صورت خواهد گرفت. 

در همین حال، شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داده که هواپیمای ریاست‌جمهوری افغانستان برای انتقال «اشرف غنی» از کابل آماده می‌شود.

الجزیره هم گزارش داد که دانمارک کارکنان سفارتش در کابل پایتخت افغانستان را به فرودگاه این شهر منتقل کرد.

همچنین رویترز نوشته که یک مقام آمریکایی اعلام کرد آمریکا به دیگر سفارتخانه‌ها در کابل توصیه کرده که از مکانی مناسب با شمار محدودی از کارکنان فعالیت کنند.