شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#وزیر پیشنهادی#ارتباطات#وزارتخانه

حضور ۳ وزیر پیشنهادی در ۳ کمیسیون تخصصی مجلس


حضور 3 وزیر پیشنهادی در 3 کمیسیون تخصصی مجلس

وزرای پیشنهادی دادگستری،کشور و ارتباطات با حضور در ۳ کمیسیون تخصصی مجلس به ارائه برنامه های خود برای تصدی این وزارتخانه ها پرداختند.

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم روز گذشته و امروز با حضور در کمیسیون های تخصصی مجلس به ارائه برنامه های خود پرداخته اند.

زهرا شیخی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس  درباره حضور امین حسین رحیمی وزیر پیشنهادی دادگستری در این کمیسیون، گفت:رحیمی برنامه‌های خود را در این جلسه ارائه کرد و نمایندگان هم دغدغه‌های خود در حوزه حقوقی و قضایی را مطرح کردند. اعضای کمیسیون بر ضرورت تقویت سازمان تعزیرات و تشدید نظارت‌ این سازمان بر سلامت مواد غذایی و قیمت‌ها و همچنین تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مرتبط با جرائم تعزیرات تاکید کردند.

وی با اشاره به تاکید اعضای کمیسیون بهداشت بر کاهش اطاله دادرسی و مراجعه مردم به محاکم، ادامه داد: صدور حکم در اسرع وقت و در کوتاه ترین زمان از جمله شرایط مهم محاکم است در حالی که  اطاله دادرسی از مشکلات بسیار مهم دستگاه قضا است و باعث تاخیر در احقاق حق می شود بنابراین نمایندگان توجه به این مهم را جزو اولویت‌های وزیر دادگستری دانستند.  

نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم، یادآور شد: همچنین نمایندگان قضازدایی و کاهش عناوین مجرمانه، توجه به حقوق شهروندی و احیای حقوق عامه، استفاده از قضات پاکدست، تسهیل دسترسی مردم به دادگستری و قضات، مبارزه با مفاسد قضایی و رفع موانع تولید را مورد تاکید قرار دادند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس، افزود: اعضای کمیسیون تاکید داشتند که لوایح تقدیمی از طرف دادگستری به مجلس باید منجر به حل مشکلات مردم شود و همچنین وزیر مربوطه در راستای کاهش مشکلات دادگستری و دستگاه قضا تلاش کند.

به گزارش تسنیم،احد آزادی خواه سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس از حضور احمد وحیدی وزیر پیشنهادی کشور در این کمیسیون خبر داد و گفت: اعضای کمیسیون در این جلسه درباره  تعیین تکلیف دهیاران، نوع انتصابات، تعامل با مجلس، مسائل سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و توجه به مطالبات نمایندگان مردم مطرح کردند.

همچنین غلامرضا منتظری نایب رئیس کمیسیون فرهنگی گفت: در نشست امروز کمیسیون،عیسی زارع پور وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حضور داشتند که با ارائه رزومه و عملکرد کاری خود قسمتی از برنامه‌های این وزارتخانه را تشریح کرده‌اند.

وی افزود: در ادامه جلسه سوالات و نظرات اعضای کمیسیون مطرح شد یکی از خواسته‌های اصلی کمیسیون فرهنگی تحقق شبکه ملی اطلاعات بود که از انتظارات مقام معظم رهبری هم محسوب می‌‌شود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس تاکید کرد: مدیریت فضای مجازی با برنامه‌های هوشمندانه از دیگر برنامه‌های زارع پور بود. در این جلسه مقرر شد تدابیری برای آن اندیشیده شود تا مردم در آرامش و امنیت بتوانند در گروه‌های سنی مختلف از این فضا استفاده کنند. 

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مهم‌ترین اولویت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توسعه اقتصاد دیجیتال مبتنی بر تقویت شبکه ملی اطلاعات است، از دیگر برنامه‌های وزیر پیشنهادی که در این جلسه به آنها تاکید کردند می‌توانیم به دولت هوشمند و تحول دیجیتال، تنظیم مقررات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، حفظ حریم خصوصی و امنیت فضای تبادل اطلاعات، شتابدهی رشد صنعت فضایی ، خدمات پستی و غیر اشاره کنیم.

انتهای پیام/