شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#افغانستان#طالبان#وزارت کشور

دولت افغانستان تسلیم شد | انتقال قدرت به شکل مسالمت آمیز صورت خواهد گرفت | هواپیماها آماده انتقال اشرف غنی از کابل | ویدئو

طالبان در بیانیه ای اعلام کرد به لطف حمایت همه جانبه مردم افغانستان ، تمام نقاط کشور تحت کنترل قرار گرفته است؛ از طرف دیگر سرپرست وزارت کشور افغانستان گفت که به شهر کابل حمله نخواهد شد و انتقال به شکل مسالمت آمیز صورت خواهد گرفت.

طالبان

به گزارش همشهری آنلاین «عبدالستار میرزکوال»، سرپرست وزارت کشور افغانستان گفت که به شهر کابل حمله نخواهد شد و انتقال به شکل مسالمت آمیز صورت خواهد گرفت. 

وی افزود: امنیت کابل مسئولیت نیروهای امنیتی است.

این در حالی است که شبکه تلویزیونی المیادین نیز گزارش داده که هواپیمای ریاست جمهوری افغانستان برای انتقال اشرف غنی از کابل آماده می‌شود.

رسانه های افغانستان اعلام کردند؛ رئیس پارلمان این کشور و شماری از سران احزاب سیاسی، کابل را به مقصد پاکستان ترک کردند.

الجزیره نیز گزارش داد که دانمارک کارکنان سفارتش در کابل پایتخت افغانستان را به فرودگاه این شهر منتقل کرد. 

همچنین رویترز نوشته که یک مقام آمریکایی اعلام کرد آمریکا به دیگر سفارتخانه ها در کابل توصیه کرده است که از مکانی مناسب با شمار محدودی از کارکنان فعالیت کنند.

این در حالی است که شب گذشته العربیه خبر داده بود که امروز یکشنبه اشرف غنی استعفای خود را اعلام می کند. 

بر اساس گزارش‌ها طالبان که به کابل رسیده‌، در بیانیه‌ای اعلام کرد به نیروهای این گروه اعلام شده که ورود خود را به داخل کابل متوقف کنند و در حومه بمانند. 

این در حالی است که جو بایدن از اعزام 5 هزار نیروی نظامی این کشور برای انتقال اعضای سفارت آمریکا به خارج از افغانسان خبر داده بود. بایدن طالبان را تهدید کرد که رد مدت حضور آمریکا در افغانستان نباید حمله‌ای صورت گیرد.