شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#وزارت#وزیر پیشنهادی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: عبدالملکی برنامه راهبردی دقیق برای وزارت کار دارد


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: عبدالملکی برنامه راهبردی دقیق برای وزارت کار دارد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: حجت الله عبدالملکی وزیر پیشنهادی کار در فراکسیون راهبردی یک برنامه راهبردی دقیق ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حجت الله عبدالملکی گزینه وزارت کار در فراکسیون راهبردی حضور به هم رساند. وی در این فراکسیون برنامه های خود را در خصوص سه محور کار و روابط کار (مبتنی بر ایجاد یک میلیون شغل در سال)، تعاون و آسیب شناسی ریشه ای آن و رفاه اجتماعی با محوریت بیمه از نگاه اقتصادی تشریح کرد.

در پایان این جلسه میر تاج الدینی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو‌ و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص برنامه های عبدالملکی گفت:

 وزیر پیشنهادی کار  برنامه هایش را در جلسه با اعضای فراکسیون راهبردی ارائه داد ؛برنامه های ایشان خیلی کامل و خوب و در حوزه اشتغالزایی بویژه برای مناطق محروم بود. این وزیرپیشنهادی ایده هایی جالب برای ایجاد اشتغال برنامه ریزی کردند و قول دادند که یک میلیون فرصت شغلی در سال را ایجاد کنند. باتوجه به روابط اتحادیه کار نکته های مثبتی در برنامه های ایشان بود تحول و نوآوری در مجموعه ی برنامه های ایشان نیز دیده می شد.

این نماینده ادامه داد: یکی از مشکلاتی که ما در گذشته داشتیم این است که وزارت کار،رفاه اجتماعی بزرگ و چند بعدی است و کسانیکه در راس و سکاندار این وزارتخانه بودند افراد اقتصادی نبودند لذا لازم است کسی این مسئولیت را به عهده بگیرد فهم کلان اقتصادی داشته باشد از این جهت خوشبختانه یک وزیر اقتصادی سکاندار این وزارتخانه ی بزرگ می شود. ضمن اینکه  وزارتخانه متولی حوزه کار و روابط کار است و اقای عبدالملکی نیز  در قوه تعاون هم قوه کار با دو رویکرد اشتغالزایی و روابط کار برنامه دارند.

میرتاج الدینی گفت:وزیرپیشنهادی کار  در خصوص بیمه و تامین اجتماعی نیز با نگاه اقتصادی برنامه ارائه دادند و این برنامه های مدون و اصولی نشان از این دارد که این وزیر توان مدیریتی لازم برای این مسئولیت را دارد.

وی تاکید کرد: وزیرپیشنهادی کار بطور کلی برنامه های خوبی ارائه کردند و امیدواریم موفق باشند .

سابقه اجرایی ایشان نیز متناسب با این مسئولیت است چرا که چندین سال است معاون کمیته امداد کل کشور هستند و در این زمینه و اشتغال در این بخش کارنامه موفقی دارند.

 این‌نماینده ادامه داد: از نظر دانش هم  ایشان یکی از چهره های اقتصادی برتر است مخصوصا در اقتصاد مقاومتی مقالات علمی ایشان در سطح بین المللی پذیرفته شده و رتبه دانشگاهی ایشان برتر و البته قابل توجه است .

میرتاج الدینی خاطرنشان کرد: ما در فراکسیون راهبردی نگاه راهبردی به مسائل داریم برنامه وزیر پیشنهادی کار و رزومه اش نیز کاملا راهبردی و دقیق دیده شده و بطور کلی رای اعضای فراکسیون به ایشان مثبت است.

انتهای پیام/