شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#دولت بایدن#قبال#مهاجرت

فعالان حقوق مهاجرت سیاست‌های ظالمانه بایدن در قبال پناهجویان را محکوم کردند


فعالان حقوق مهاجرت سیاست‌های ظالمانه بایدن در قبال پناهجویان را محکوم کردند

فعالان حقوق مهاجرت از سیاست‌های ظالمانه دولت بایدن برای برخورد و مقابله با پناهجویان به شدت انتقاد کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، فعالان حقوق مهاجرت ضمن محکوم کردن سیاست های دولت بایدن در سرکوب و برخورد با مهاجران و پناهجویان خارجی، اعلام کردند: اخراج مهاجران در مرز آمریکا-مکزیک و سایر تدابیر اتخاذ شده از سوی دولت بایدن، ظالمانه، غیرقانونی و ناکارآمد بوده است.

 

بر اساس این گزارش، بیش از 100 سازمان فعال در زمینه مهاجرت در نامه‌ای به بایدن و مقام های ارشد آمریکایی از رئیس جمهور دموکرات خواستند تا امکان ارائه درخواست پناهندگی در آمریکا را برای همه مهاجران فراهم کنند و هر گونه سیاست جدیدی را که پناهندگی در این کشور را محدود می کنند، لغو نمایند.

بایدن ظاهرا رویکرد انسان دوستانه‌تری در قبال مساله مهاجرت دارد و بسیاری از سیاست های ضدمهاجرتی دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا را لغو کرده است ولی هنوز یکی از محدودکننده ترین سیاست های اعمال شده در دوران ریاست جمهوری ترامپ علیه مهاجران و پناهجویان را حفظ کرده است که به مقام های آمریکایی اجازه می دهد تا مهاجران بازداشت شده در مرز مکزیک را به این کشور بازگردانند.

بازداشت مهاجران در مرز مکزیک طی ماه های اخیر به بالاترین سطح خود در 20 سال اخیر رسیده است. جمهوریخواهان ضمن انتقاد شدید از بایدن بر این باورند که لغو سیاست های ترامپ عامل اصلی رشد فزاینده مهاجرانی شده است که قصد عبور از مرز ایالات متحده را داشته‌اند.

بسیاری از دموکرات ها و فعالان حقوق مهاجران نیز معتقدند که حفظ برخی محدودیت های مهاجرتی اعمال شده در دوره ریاست جمهوری ترامپ، برخلاف وعده های بایدن بوده است.

دولت آمریکا اعلام کرده است که اخراج و بازگرداندن مهاجران به مکزیک برای جلوگیری از رشد فزاینده بازداشت شدگان در مراکز نگهداری پناهجویان در مناطق مرزی، لازم و ضروری است.

انتهای پیام/