محمدحسین نژادفلاح در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا با اشاره انتخاب حمید سجادی به عنوان گزینه وزارت ورزش و جوانان در دولت جدید اظهار داشت: شناخت من از دکتر سجادی  به دوران ورزشی ایشان به عنوان ورزشکار حرفه ای  برمی گردد، زمانی که قهرمان دوومیدانی  بودند. او در دوران نوجوانی و جوانی یکی از ورزشکاران اخلاق محور بود که همیشه دنبال این بود با تلاشی که می کند بتواند پرچم عزیز ایران را به اهتزاز دربیاورد و از ورزشکارانی بوده که مدال های قهرمانی و آسیایی را کسب کرده و از مفاخر ایران محسوب می شود.

او در ادامه تاکید کرد: در ادامه مسیر زندگی خود دوران تحصیلاتش را در رشته های تربیت بدنی شروع کرد و وقتی هم که وارد عرصه کار شد توانست توفیق این را داشته باشد که به عنوان معاونت وزیر و معاونت ورزشی وزیر فعالیت کند. دوره ای که من  مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران بودم از نزدیک در واقع شاهد خوش فکری و پاک دستی  او بودم. به اعتقادم تعامل بسیار ارزشمند سجادی به عنوان یک شخصیتی که جامعیت مدیریت در ورزش را دارد می تواند راهگشا باشد و مطمئن هستم که یکی از بهترین گزینه ها در بین هیات دولت انتخاب آقای دکتر سجادی است. من به سهم خودم از آقای رئیسی که در این انتخاب وزارت ورزش با این دقت عمل کردند و می توانم بگویم که یکی از بهترین انتخاب های طول دوران وزرات ورزش دکتر سجادی هستند چون ورزش را هم بصورت عملی کار کردند هم تحصیلات لیسانس و فوق لیسانس و دکتری در حوزه تربیت بدنی است و هم ورزش را در سطوح مختلف مدیریت کرده است. یعنی هم تخصص و تعهد در وجود دکتر سجادی جمع شده و با آن باورهای ارزشمند که ایشان دارد می تواند الگوی مناسبی برای جامعه ورزشی قهرمانان و مدال آوران باشد. 

او درخصوص بحث اولویت بندی‌های سجادی در تصدی این پست تصریح کرد: اولین نگاه  او و همکارانش پس از کسب رای اعتماد از سوی مجلس شورای اسلامی، باید به نیروی انسانی وزارت ورزش باشد. چون ایشان از خانواده ورزش است همه خانواده ورزش را می شناسد بالاخص ارکان تاثیرگذار وزارت ورزش را می شناسد و با این شناخت می تواند کمک زیادی برای حل مشکلات و معضلات موجود داشته باشد. دکتر سجادی اولین نگاهش باید به نیروی انسانی باشد، نیروهایی که می تواند به ایشان کمک کند. ایشان از روز اول تصدی شان در این سمت باید برای  المپیک بعد را در همه ارکان فدراسیون ها برنامه ریزی کند و برای رشته های مدال آور برنامه ریزی های ویژه ای انجام دهد چون واقعا کسانی که مدال آوری می کنند و کشورهایی که مدال آوری می کنند زیرساخت ها را فراهم می کنند و سالها ممارست می کنند تا بتوانند به این جایگاه برسند ولی متاسفانه در حال حاضر  در بحث زیرساخت ها به شدت ساخت سرانه های ورزشی کاهش پیدا کرده، پروژه هایی با عمق 15 سال 20 سال رها شده که آقای سجادی اول باید یک سروسامانی به این پروژه ها با عمر 15 ساله که عمر مفیدی هم داشته باشد. زیرساخت ها باید آماده شود تا بتوانیم مسیر را برای المپیک بعد فراهم کنیم.

این مدیر ورزشی کشورمان درمورد بحث جوانان و تاکید ویژه ای که باید روی حل مشکلات در این زمینه صورت بگیرد، تصریح کرد: سرمایه واقعی هر کشوری جوانان آن کشور هستند و به همین دلیل باید برنامه های ارزشمندی برای جوانان دیده شود و برنامه ریزی زیادی در این زمینه صورت بگیرد که امیدوارم در زمان تصدی آقای سجادی نگاه ویژه ای در این زمینه صورت بگیرد. دکتر سجادی باید یک انسان متخصص در امور جوانان را در بستر کار جوانان قرار بدهد که در واقع اگر امید به جوانان برگردد بحث های بسیار ارزشمندی برای جوانان می شود در زمینه های مختلف پیگیری کرد که البته خود آقای دکتر سجادی چون هیئت علمی دانشگاه است و ارتباط نزدیکی با جامعه جوانان دارد در دانشگاه تدریس می کند و مشکلات جوانان را به خوبی می فهمد و می شناسد و قاعدتا برنامه هایی را خواهد داشت.

او درخصوص مبحث مهم خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال در دولت جدید خاطرنشان کرد: دولت ها اصلا برای کار اجرا ساخته نشده اند، بلکه دولت ها باید سیاست گذاری کنند و بر اجرای دقیق سیاست گذاری نظارت کنند. حتی در دنیا سیاست گذاری و نظارت بر سیاست گذاری هم به بخش خصوصی واگذار شده است. مثلا ساختمان سازی مگر امر مهمی نیست. شما می بینید که طراحی در امر ساخت، ساخت پل ها و خانه ها و سدها و برج ها توسط بخش خصوصی انجام می شود، توسط بخش خصوصی ساخته می شود و توسط بخش خصوصی نظارت می شود دولت نظارت عالیه دارد که نکند طراحان و مجریان تخلف کنند. لذا من امیدوارم که  در دولت جدید  ورزش در همه بخش ها به بخش خصوصی واگذار شود نه فقط یک رشته. در مجموع امیدوارم خصوصی سازی سرخابی ها در دولت جدید عملی شود و بعد به معنای واقعی ببینیم ورزش توسط جامعه ورزشی و پیشکسوتان اداره می شود و در حضور و مدیریت سجادی و همکارانش در دولت جدید ورزش به جایگاه واقعی خودش برسد. 5/5