شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استانی

تقویم رویدادهای شاخص گردشگری به مدیران کل ادارات استانی ابلاغ شد

ایسنا/ براساس سخنان معاون گردشگری کشور، تقویم رویدادهای شاخص گردشگری به مدیران کل ادارات استانی ابلاغ شد.

ولی تیموری اظهار کرد: دستیابی به اهدافی از جمله خروج از فصلی بودن گردشگری و متوازن ساختن سفر در کشور، تنظیم رویدادها در تقویم به منظور برگزاری در زمان و مکان مشخص و نیز هدفمند و برنامه محور کردن رویدادها از جمله دستاوردهایی بشمار می آید که در پی این اقدام محقق می شود.

او در تشریح فرآیند انتخاب رویدادها، گفت: تعریف شاخص ها به تفکیک برای رویدادهای استانی، ملی و بین المللی و سپس ارسال شاخص ها به استان ها، در نهایت جمع بندی و صحه گذاری رویدادهای دریافتی را به دنبال داشته است. همچنین پس از گردآوری نهایی تهیه اطلاعات تکمیلی و طراحی وبسایت الکترونیکی برای هر رویداد نیز در دستور کار قرار گرفت.

معاون گردشگری بیان کرد: انتظار می رود با این اقدام، رویدادها و جشنواره ها به سمت جریان سازی سفر به نقاط مختلف کشور و قابلیت برنامه محور شدن و امکان تنظیم و فروش تورهای برنامه ریزی شده و در نتیجه توسعه صنعت بزرگی به نام MICE به مفهوم گردشگری ملاقات ها، کنفرانس ها و رویدادها در کنار صنعت گردشگری کشور منتهی و به یک محصول قابل اتکا برای رونق گردشگری و ابزاری برای سیاست گذاری های گردشگری تبدیل شود.

تیموری گفت: تقویم رویدادهای شاخص گردشگری کشور شامل دو رویداد منتخب از هر استان برای آگاهی و بهره برداری لازم ابلاغ شد تا هر یک از ادارات کل استانی با تمرکز بر رویدادهای شاخص خود نسبت به برنامه ریزی و ترویج سفر در طول سال اقدام کنند.

او افزود: در جمع بندی این موضوع میتوان گفت نظر به اهمیت و ضرورت ترویج و توسعه گردشگری رویدادمحور با هدف توسعه متناسب مکانی و زمانی سفر در سراسر کشور و نظرداشت معیارها و ویژگی هایی نظیر استمرار در برگزاری، دسترسی مناسب، تجربه محوری و قابلیت تبدیل پذیری به محصولات گردشگری داخلی و بین المللی تقویم رویدادهای گردشگری استان ها و تعیین فهرست رویدادهای شاخص گردشگری کشور گامی مهم در این حوزه بشمار می آید.

معاون گردشگری گفت: از ادارات کل استانی خواسته شده است علاوه بر راه اندازی وبسایت رسمی و مجزا برای هر رویداد حداقل به دو زبان فارسی و انگلیسی و نیز اطلاع رسانی شایسته موضوع به کلیه ذی نفعان، ترتیبی اتخاذ کنند تا برگزاری مستمر و منظم رویدادهای مندرج در تقویم مورد نظر در اولویت برنامه ریزی آن استان قرار گیرد و گزارش آن به صورت ادواری به معاونت گردشگری منعکس شود.

تیموری افزود: تقویم رویدادهای شاخص گردشگری کشور برای بهره برداری علاقمندان، در پرتال جامع گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به آدرس www.visitiran.ir قرار می گیرد.

تقویم رویدادهای شاخص گردشگری به مدیران کل ادارات استانی ابلاغ شد