شهر خبر

وضعیت ابتلا به بیماری کرونا و سرایت آن در استان سمنان کماکان سیر صعودی دارد!

استاندار سمنان گفت: وضعیت بیماری کماکان در کل کشور روند صعودی دارد و در استان سمنان نیز متاسفانه وضعیت صعودی ابتلا به بیماری و سرایت آن کماکان ادامه دار است.

وضعیت ابتلا به بیماری کرونا و سرایت آن در استان سمنان کماکان سیر صعودی دارد!

به گزارش منیبان؛ علیرضا آشناگر در جلسه استانی مدیریت مقابله با کرونا گفت: متاسفانه سه شهرستان زرد در این استان شامل آرادان، مهدیشهر و میامی به دلیل افزایش سرایت بیماری به وضعیت نارنجی تغییر رنگ داده و مابقی شهرستان ها کماکان قرمز کرونایی هستند که باید به طور جدی اعمال محدودیت ها در فعالیت کسبه و بازارایان و مابقی حوزه ها انجام شود.

وی ابراز امیدواری کرد: با عزم‌ همگانی، رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، شاهد کنترل بیماری و روند نزولی سرایت آن در سطح استان در آینده باشیم.

استاندار سمنان تصریح کرد: تاکید بر اقناع سازی افکار عمومی یکی از مصوبات و تاکیدات امروز ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا بود که نیاز است تا صدا و سیما و شبکه های تبلیغی و اجتماعی، ائمه جمعه و جماعات و هیات های مذهبی، ابعاد خطرات سرایت بیماری و وضعیت فعلی جامعه را برای عموم مردم تشریح کنند.

استاندار سمنان گفت:طبق مصوبه ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا و پس از ابلاغ به استان، ممنوعیت ها و محدودیت های کرونایی اعم از تردد ها، تعطیلی و رعایت پروتکل ها در بحث عزاداری ها در استان، همراه با نظارت جدی، تشدید می شود.

وی گفت: محدودیت ها و منع تردد بر اساس مصوبه ستاد ملی ابلاغ خواهد شد و فرمانداران لازم است تا جلسه شورای تامین را برگزار و با استقرار نیروی انتظامی، کنترل جدی برای منع تردد بین استان ها را برقرار کنند و مناطقی که دارای تردد بیشتری هستند، نیاز است تا کنترل به صورت جدی تر و بیشتر صورت گیرد.

وی با بیان اینکه فرمانداران اولویت را بر اقناع سازی مردم قرار دهند و با ائمه جمعه و هیات های مذهبی نشست برگزار و شرایط را تبیین کنند، گفت: لازم است در این نشست ها رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی در برگزاری برنامه های عزاداری سید الشهدا تاکید شود و سازمان تبلیغات و فرمانداری ها نظارت و کنترل جدی بر این مهم داشته باشند.

آشناگر با بیان اینکه از هیات های مذهبی نیز می خواهیم همکاری کنند تا برای حفظ جان عزاداران بکوشیم، تصریح کرد: در خصوص اجتماعات بخصوص در ماه محرم که عزاداران سیدالشهدا، با شور حسینی بنا بر عزاداری دارند، نگرانی هایی وجود دارد که حتما باید دستورالعمل های ابلاغی ملاک عمل باشد.

استاندار سمنان در پایان تاکید کرد: ممنوعیت برگزاری مراسم در اماکن سرپوشیده باید به صورت جدی مَد نظر قرار گیرد، دسته روی ممنوع است و لازم است تا موارد و پروتکل های بهداشتی نظیر زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود؛ همکاری ها نیز تشدید و تقویت شده تا همزمان با برگزاری عزاداری، حفظ جان مردم و عزاداران نیز محقق شود.