طلوع نیوز گزارش داد، منابع می‌گویند که این نشست به مدت چند ساعت پشت درهای بسته برگزار شد و شرکت‌کنندگان این نشست روی اوضاع افغانستان، برقراری آتش‌بس و احتمال ایجاد حکومت موقت بحث کردند.

حامد کرزای، محمد کریم خلیلی، صلاح‌الدین ربانی، محمد محقق، میر رحمان رحمانی، یونس قانونی، سید منصور نادری، حاجی دین محمد، بابر فرهمند و حنیف اتمر در این نشست حضور داشتند.

دفتر عبدالله عبدالله اما تاکنون درباره این نشست جزئیات نداده‌ است و سیاستمدارانی که در این نشست حضور داشتند نیز درباره این نشست چیزی نگفتند.

اما شهروندان کشور می‌گویند که امیدوارند سیاسیون طرحی را عملی کنند که بیش از این مردم به خاک و خون کشیده نشود و جنگ در کشور خاتمه یابد.

به نقل از اسپوتنیک، یلدا نصری، استاد دانشگاه گفت: «ما تحصیل کردیم و هیچ‌گاه ناامید نمی‌شویم و هیچ‌گاه فرار از وطن را نمی‌خواهیم. می‌خواهیم نتایج زحماتی را که در این راه کشیده‌ایم ببینیم».

ضیاالدین، از ساکنان کابل نیز افزود: «ما منتظر هستیم ببینیم که آنها چه می‌کنند. در اوضاع کنونی چه طرحی دارند».

در همین حال، اعضای دفتر احمد مسعود می‌گوید که پاکستان برای میزبانی یک نشست میان سیاستمداران افغان و سیاستمداران این کشور از او و شمار دیگری از سیاستمداران دعوت کرده‌ است اما تاکنون زمان دقیق این نشست روشن نیست.

این تلاش‌ها در حالی انجام می‌شوند که وضعیت در افغانستان در حالت نگران کننده‌ای قرار گرفته‌است؛ طالبان بیش از ۲۰ ولایت را تصرف کرده‌اند و جنگ در بخش‌هایی از کشور ادامه دارند.

امروز رئیس‌جمهوری نیز در یک پیام گفت که نیروهای امنیتی دوباره انسجام خواهند یافت و او به‌ عنوان رئیس‌جمهوری افغانستان نمی‌گذارد بی‌ثباتی بیشتر شود.