به گزارش برنا؛  سردار "سیدکمال هادیانفر" رئیس پلیس راهور ناجا اظهار داشت: در پی ابلاغ مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر اعمال و تشدید ممنوعیت های تردد در سراسر کشور ، از ساعت12ظهر فردا یکشنبه 1400/05/24  این ممنوعیت ها در ورودی و خروجی تمام شهرها اعمال خواهد شد و تا پایان روز جمعه 1400/06/05 ادامه خواهد داشت.

سردار هادیانفر افزود: کنترل های فیزیکی و سیستمی توسط همکاران بنده در تمامی محورها صورت خواهد پذیرفت.

وی اظهار داشت: براساس قانون هرگونه تخلف در شهر‌های قرمز یک میلیون تومان و در شهر‌های نارنجی ۵۰۰ هزار تومان می‌باشد و تردد شبانه نیز از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد ممنوع است و ۲۰۰ هزار تومان خودرو‌هایی که قانون را رعایت نکنند جریمه خواهند شد و همچنین هر خودرو در طول شبانه روز ، یکبار جریمه خواهد شد.

سردار هادیانفر افزود: بنا بر مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا ، کلیه خودروهایی که جریمه کرونایی دارند تا یکماه فرصت پرداخت دارند ، در غیراینصورت جریمه های آنها دوبرابر خواهد شد.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: همه مجوز‌هایی که تا قبل از تاریخ 24مرداد ماه از سوی هر مرجعی که صادر شده براساس مصوبه ستاد ملی کرونا باطل می‌باشد و صرفاً مجوزهایی که از تاریخ 24 مرداد ماه به بعد توسط فرمانداری ها آن هم در مواقع بسیار ضروری و مدت محدود صادر شده باشد ، اجازه تردد خواهند داشت.

وی گفت: تردد بار مسافر مجاز است، اما ظرفیت ناوگان حمل و نقل مسافر باید یک سوم باشد.

سردار هادیانفر ادامه داد: خروج تمامی خودرو‌ها با پلاک بومی از شهرها و ورود خودروی های غیربومی به شهرهای دیگر ممنوع است و این موضوع بصورت استانی کنترل خواهد شد و به هیچ عنوان اجازه خروج و ورود پلاکهای غیربومی را نخواهیم داد.

وی افزود: خودرو‌های غیر بومی نیز که در شهر‌های مقصد حضور دارند بایستی ظرف ۲۴ ساعت آینده این شهر‌ها را ترک کنند و در صورت عبور از کمربندی استانهای قرمز و یا نارنجی مشمول جریمه نخواهند شد.

وی در خصوص مراکز شماره گذاری و تعویض پلاک هم گفت: مراکز شماره گذاری و تعویض پلاک فقط در روز‌های تاسوعا و عاشورا تعطیل خواهند بود و در روزهای دوشنبه و سه شنبه (25 و 26 مردادماه) باز و آماده ارائه خدمات به هموطنان می باشند.

رئیس پلیس راهور ناجا در پایان از هموطنان خواست ، تاکید پلیس براین است که تحت هیچ شرایطی قصد سفر نکنند ، چراکه در بار ترافیک سنگین خواهند ماند و چاره ای جز برگشت نخواهند داشت و به منظور پیشگیری و قطع زنجیره ویروس کرونا و برای حفظ سلامتی خودشان ، به دستورات ستاد ملی کرونا و همکاران بنده که در سطح جاده ها مستقر هستند ، اهتمام و جدیت بیشتیری داشته باشند