شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اسپانیا#رئال#بارسلونا#جدید

آشنایی با مدعیان قهرمانی لالیگا اسپانیا در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱/ مأموریت رئال و بارسا؛ به زیر کشیدن اتلتیکو

فصل جدید لالیگای اسپانیا در حالی شروع شده که رئال‌مادرید و بارسلونا کاپیتان‌های‌شان را از دست داده‌اند و در پی به زیر کشیدن اتلتیکومادرید هستند که فصل پیش گوی سبقت را از آن‌ها ربود.

آشنایی با مدعیان قهرمانی لالیگا اسپانیا در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱/ مأموریت رئال و بارسا؛ به زیر کشیدن اتلتیکو
خبرورزشی -

سرخیو راموس؟ رفت! لیونل مسی؟ رفت! تا چند ماه پیش تصور این که کاپیتان‌های رئال‌مادرید و بارسلونا در یک تابستان هردو تیم‌های‌شان را ترک کنند سخت بود. رئیسی مثل خاویر تباس هم می‌دانست که این‌دو به لالیگای اسپانیا اعتبار می‌دهند. با این حال سال ۲۰۲۱ سالی ماندگار در تاریخ لالیگای اسپانیا خواهد بود. آیا همه برای شروع فصل جدید لالیگا هیجان‌زده هستند؟ پاسخ به این سؤال دشوار خواهد بود. کمی زمان می‌برد تا لالیگایی را ببینیم که اسطوره‌ها از آن به پاریس کوچ کرده‌اند. در فصل جدید به نظر می‌رسد باز هم شاهد جدال برابر بین اتلتیکومادرید مدافع عنوان قهرمانی و تیم‌های بزرگی مثل بارسلونا و رئال‌مادرید باشیم. شرایط این تیم‌ها را در آغاز فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ لالیگای اسپانیا بررسی خواهیم کرد.


اتلتیکومادرید

وقتی که بارسا و رئال نتایج پرنوسانی می‌گرفتند، اتلتیکو از فرصت استفاده کرد و جام را ربود. حالا در آستانه فصل جدید، دیگو سیمئونه هیچ مهره کلیدی‌ای را از دست نداده و می‌توان گفت قدرتمندتر هم شده‌اند. هدف اتلتیکو در فصل جدید چیست؟ دفاع از عنوان قهرمانی پس از ۷۰ سال! آخرین مرتبه‌ای که تیم قرمز و سفیدپوش شهر مادرید توانسته ۲ فصل متوالی قهرمان لیگ شود به ۷۰ سال پیش یعنی سال ۱۹۵۱ برمی‌گردد. به نظر می‌رسد ال‌چولو برای رسیدن به این هدف ابزار کافی را در اختیار خواهد داشت.

ستاره
لوئیس سوارس فصل پیش خودش می‌خواست نشان بدهد بارسلونا در فروش او اشتباه کرده و کاملاً هم موفق بود. گل‌های حساسی که زد تیمش را به قهرمانی رساند و پس از آن هم احساساتی شد و اشک ریخت. در انتظار یک فصل درخشان دیگر از ستاره باتجربه اروگوئه‌ای هستیم. یان اوبلاک چند فصل از بهترین‌های لالیگا بوده و نقش کلیدی در کم گل خوردن اتلتیکو داشته. اگرچه شاید سائول نیگس و کیران تریپیه در روزهای باقی‌مانده نقل‌وانتقالات جدا شوند، ولی بازیکنانی مثل ژوآئو فلیکس و خوسه خیمنس هستند که در خط هافبک و دفاع روی آن‌ها به‌خوبی می‌توان حساب کرد.

نیروی جدید
مختصر و مفید، مثل خیلی تیم‌ها در تابستان ۲۰۲۱. رودریگو دی‌پائول در کوپا آمریکای ۲۰۲۱ ارزش خودش را نشان داد و سیمئونه بابت این که بازیکنی با این کیفیت را از اودینزه به خدمت گرفته خوشحال است. چه بسا دی‌پائول خیلی زود تبدیل به یک مهره کلیدی برای اتلتیکو شود. مارکوس پائولو مهاجم ۲۰ ساله برزیلی هم در فلومیننزه عملکرد خوبی داشت و حالا در لالیگا است. شاید جدایی سائو و تریپیه باعث شود بازیکنان دیگری به جمع شاگردان سیمئونه اضافه شوند.

پیش‌بینی
تکرار قهرمانی؟ خیلی سخت به نظر می‌رسد. در هر صورت اتلتیکو در کورس قهرمانی خواهد بود و اگر قهرمان نشود، می‌تواند جایگاه دوم جدول را به خودش اختصاص بدهد.


بارسلونا

با این کابوس کنار بیایید. هواداران بارسلونا باید کم‌کم در ذهن‌شان این مسئله که دیگر لیونل مسی بازیکن و تک‌ستاره تیم‌شان نیست را حل کنند و از این مرحله هم گذر کنند. در هر صورت یک اسطوره و یک نماد را از دست داده‌اند، ولی هیچ ستاره‌ای فراتر از باشگاه نیست. دوران جدید بارسلونا از این فصل شروع خواهد شد و شاید جدایی مسی باعث شود تیم متحدتر باشد و کمتر به یک فوق‌ستاره اتکا کند. رونالد کومان کار سختی در پیش دارد، مثل فصل گذشته. به نظر می‌رسد او سوای جدایی مسی به اهدافی که در تابستان داشته رسیده و منتظر شروع یک فصل خوب است.

ستاره
حالا سرخیو بوسکتس، جرارد پیکه، جوردی آلبا و سرژی روبرتو به‌عنوان باتجربه‌های بارسلونا در خط میانی و خط دفاعی وظایف مهمی دارند. به نظر می‌آید بارسا یک‌دست‌تر خواهد شد و عنوان «ستاره» را با اختلاف به هیچ بازیکنی نمی‌توان داد. فرنکی دی‌یونگ و آنتوان گریزمن که در سال‌های اخیر به تیم آمده‌اند هم می‌توانند خودشان را در قلب هواداران بیشتر جا کنند. از پدری جوان که احتمال دارد فوق‌ستاره جدید بارسا در سال‌های آینده باشد و آنسو فاتی تکنیکی و سرعتی هم نباید ساده بگذریم. بارسلونا یک سنگربان مطمئن به نام مارک‌آندره تراشتگن هم دارد.

نیروی جدید
بارسا نقل‌وانتقالات را قدرتمندانه شروع کرد و بازیکنانی مثل سرخیو آگوئرو و اریک گارسیا از منچسترسیتی، امرسون رویال از رئال‌بتیس و ممفیس دپای از لیون را به خدمت گرفت. نکته جالب این که کلاً به‌جز ۹ میلیون یورو هزینه برای امرسون، دیگر بازیکنان جدیدشان به‌عنوان بازیکن آزاد آمده‌اند. آگوئرو، دپای و گارسیا می‌توانند ستاره‌های تیم هم باشند. گلزنی مثل آگوئرو با تجربه سال‌ها بازی در لیگ برتر انگلیس یک نعمت بزرگ است. دپای هم پیش‌فصل نشان داده مهره ارزشمندی برای تیمش خواهد بود.

پیش‌بینی
جام به تیم کومان می‌رسد؟ چند سایت و کارشناس معتبر اروپایی اعتقاد دارند که بارسا با جدایی مسی متحد خواهد شد و انگیزه‌شان برای این که نشان دهند بدون لئو هم توانایی دارند، بیشتر می‌شود. شاید این انگیزه در نهایت منجر به قهرمانی شود.


رئال‌مادرید

جدایی زین‌الدین زیدان و بازگشت کارلو آنچلوتی؛ این یعنی بازگشت به عقب؟ رئالی‌ها هم مثل بزرگ‌ترین رقیب‌شان در سالیان اخیر مهره ارزشمندی را از دست داده‌اند. کافی‌ست نقش سرخیو راموس را در قهرمانی‌های کهکشانی‌ها مرور کنیم. با این حال رئال هم باید با این فقدان کنار بیاید و بدون کاپیتان آینده‌اش را ترسیم کند. به نظر می‌رسد پس از یک فصل بدون جام، آنچلوتی کار خیلی سختی داشته باشد. او در دوره قبلی حتی قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را هم جشن گرفت، ولی خبری از قهرمانی در لالیگا نبوده که این‌هم برایش یک چالش است.

ستاره
وقتی لقب تیم‌تان «کهکشانی‌ها» است یعنی همیشه دوجین ستاره دارید. از تیبو کورتوا درون دروازه تا کریم بنزمای باتجربه در نوک حمله. تونی کروس و لوکا مودریچ هم حالا با سابقه زیاد از بازیکنان مهم رئال‌مادرید هستند. ادن آزار سخت در پی درخشیدن و پاک کردن ۲ فصل تلخ و پر از آسیب‌دیدگی در مادرید است. کاسمیرو با قدرت دفاعی و هوش گلزنی یک هافبک ایده‌آل است. وینیسیوس جونیور و فدریکو والورده هم بازیکنان خوب امروز و ستاره‌های فردای کهکشانی‌ها هستند که می‌توان گفت جای بزرگان فعلی را خواهند گرفت.

نیروی جدید
جذب داوید آلابا، یک انتقال هوشمندانه بود. نمایش‌های پیش‌فصل این مدافع اتریشی که چندپسته هم هست، نشان داد قرار است جای خالی سرخیو راموس و رافائل واران کمتر حس شود. فصل پیش که رئال هیچ خریدی نداشت، اما این فصل حداقل آلابا آمده. از طرفی چند مهره‌ای که قرض داده بودند و بازیکنان مهمی هستند، بازگشته‌اند. گرت بیل می‌تواند دوباره زیر نظر کارلتو بدرخشد. از طرفی مارتین اودگارد و دنی سبایوس هم با تجربه حضور در لیگ برتر دوباره در مادرید هستند.

پیش‌بینی
کارلتو در دومین دوره حضورش در رئال‌مادرید به کسب اولین قهرمانی لالیگایی فکر می‌کند. او می‌تواند نخستین مربی قهرمان ۵ لیگ معتبر اروپایی باشد. با این حال رئال‌مادرید با دو رقیب بزرگی که دارد، کار سختی خواهد داشت. شاید باز هم دوم یا سوم شوند.