شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یمن#امارات#شبه

وقوع انفجار شدید در عدن

انفجار

رسانه‌های یمن از وقوع انفجار شدید در شمال شهر عدن (واقع در جنوب غربی یمن) و کشته و زخمی شدن شماری از شبه نظامیان مورد حمایت امارات در این انفجار خبر دادند.

به گزارش مشرق، وب سایت خبری «الخبر الیمنی» امروز شنبه گزارش داد که این انفجار ناشی از منفجر شدن یک خودوی بمب‌گذاری شده در ناحیه «دار سعد» بوده و باعث شده است شماری از شبه نظامیان مورد حمایت امارات عربی متحده موسوم به شورای انتقالی جنوب کشته یا زخمی شوند.

بر اساس این گزارش خودروی بمب گزاری شده، نزدیک خودروی نظامی یکی از فرماندهان برجسته این شورا به نام «مصلح الذرحانی» در نزدیکی پادگان «النقل الثقیل» منفجر شده و او در این انفجار کشته شده است. گفته می‌شود شبه نظامیان شورای انتقالی جنوب یمن در آن مستقر هستند.

با این حال، «عدن تایمز» به نقل از یک منبع امنیتی کشته شدن الذرحانی را تکذیب کرد ولی نوشت که یکی از همراهان او در این انفجار کشته شده و پنج تن دیگر از جمله سه غیر نظامی زخمی شده‌اند.

این انفجار در حالی رخ می دهد که دو روز به نشست موسوم به «گفت‌وگوی جنوب» در شهر عدن باقی مانده و شورای انتقالی جنوب برگزار کننده این نشست است.

شبکه المیادین لبنان نیز به نقل از منابع خود گزارش داد که به دنبال این انفجار، تیراندازی شدیدی رخ داده است. هنوز فردی یا گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است.

شهر ساحلی عدن، مرکز استانی به همین نام است که در نزدیکی تنگه باب المندب قرار دارد. این شهر طی دو سال اخیر عرصه تاخ و تاز شبه نظامیان هم سو امارات با مزدوران و شبه نظامیان مورد حمایت عربستان سعودی شده است. شواری انتقالی مورد حمایت امارات بوده و دولت مستعفی نیز مستقیما مورد حمایت سیاسی و نظامی ریاض است.

منبع: تسنیم