شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آیت الله#عزاداران حسینی

آیت الله نوری همدانی: عزاداران حسینی در خط مقدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باشند

آیت الله نوری همدانی: عزاداران حسینی در خط مقدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باشند

آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید گفت: از همه عزاداران می‌خواهیم همچون سال گذشته که در خط مقدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بودند، در شرایط کنونی نیز این مراقبت‌ها را مضاعف کنند و اجازه بهانه‌جویی به‌مغرضان و بدخواهان ندهند.

به گزارش بهداشت نیوز، وی در سخنانی با اشاره به‌ایام سوگواری امام حسین (ع) توصیه‌های مهمی خطاب به‌مردم، عزاداران حسینی و مسئولان ارائه کرد.

نوری همدانی با ابراز نگرانی از افزایش آمار مبتلایان به‌ویروس کرونا و پیامدهای آن در کشور، همگان را به‌رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی توصیه کرد و اظهار داشت: هرگونه سهل انگاری و بی‌توجهی به‌رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌تواند شرایط را از این که است خطرناک تر کند.

وی با تاکید بر این‌که مقابله با ویروس کرونا بدون همکاری دقیق و همه جانبه مردم امکان ندارد، گفت: از مسئولان در بخش‌های مختلف نیز انتظار داریم با روحیه جهادی و تلاش شبانه‌روزی به‌منظور کاهش مشکل‌های ناشی از گسترش ویروس، همه سعی و توان و امکانات را به‌کار گیرند، از نیروهای مسلح، گروه‌های جهادی و بسیج نیز می‌خواهیم با همه توان و ظرفیت به‌کمک مسئولان و دولت و مردم بشتابند.

وی در ادامه توصیه‌هایی خطاب به‌هیات‌های عزاداری، مداحان و حطیبان ارائه کرده و گفت: اقامه عزای اهل بیت(ع) خاصه عزای حضرت امام حسین از افضل اعمال و قربات است، مردم ما عاشق و دلداده امام حسین(ع) هستند و این سرمایه بسیار ارزشمندی است که باید قدر آن را بدانیم، از همه عزاداران می‌خواهیم همچون سال گذشته که در خط مقدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بودند، در شرایط کنونی نیز این مراقبت‌ها را مضاعف کنند و اجازه بهانه‌جویی به‌مغرضان و بدخواهان ندهند.

 آیت الله نوری همدانی افزود: ما نیز همچون سال گذشته برنامه عزاداری محرم را با رعایت کامل نکته‌های بهداشتی و با حضور یک سخنران و یک مداح برگزار می کنیم.

وی بیان کرد: امیدواریم با همت مسئولان و رعایت همه مردم به‌زودی شاهد ریشه‌کن شدن این ویروس منحوس باشیم.