شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#سالار#ماه محرم#ایرانیان

سوگواری ایرانیان مقیم کامپالا برای سالار شهیدان در ماه محرم

ایرانیان مقیم کامپالا و محبان اهل بیت(ع) در سوگ سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش نشستند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مراسم سوگواری حسینی شب اول و دوم ماه محرم ۱۴۴۳ هجری قمری (۱۸ و ۱۹ مردادماه) ویژه خانواده‌های ایرانیان مقیم کامپالا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در محل رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اوگاندا برگزار شد.

این مراسم هر روز از ساعت ۱۷ تا ۱۸ با قرائت قرآن کریم، زیارت عاشورا و مداحی محمد لطفی برگزار می‌شود و تا ۳۰ مردادماه ادامه خواهد داشت.

سخنرانی پیرامون عظمت قیام امام حسین(ع) و ابعاد انسان ساز و تمدن آفرین آن و معرفی اصحاب و یاران حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) بخشی دیگر از مراسم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین دهقانی، رئیس دانشکده اسلامی المصطفی(ص)، محمدرضا قزلسفلی، رایزن فرهنگی کشورمان در اوگاندا، معارفی، عضو هیأت علمی المصطفی(ص) در قم و ... سخنرانان مراسم خواهند بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین دهقانی در اولین و دومین شب ماه محرم سخنان خود را به توضیح فواید عزاداری و زنده نگهداشتن یاد قیام کربلا برای انسان، امام حسین(ع) کشتی نجات، نامه سالار شهیدان به حبیب بن مظاهر، معنای کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا، مفهوم خسر در سوره عصر و راه های نجات از آن، نامه امام حسین(ع) به بنی هاشم در هنگام ترک مدینه و ... اختصاص داد.

بنابر اعلام این خبر، رایزنی فرهنگی کشورمان در اوگاندا در اقدامی دیگر علاوه بر حمایت از مراسم عزاداری شیعیان و محبان اوگاندایی اهل البیت(ع) با مشارکت سازمان‌های قرآن و عترت، پاسا و صبر  این کشور در روز تاسوعا، نشست علمی ویژه عاشورا شناسی برای نخبگان، اساتید، دانشجویان، تعدادی شخصیت مسیحی و امام‌های جمعه و جماعات اوگاندا برگزار خواهد کرد.

انتهای پیام