شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#کرونا#جدید#نتایج

وقوع بیش از ۹ هزار حمله علیه آسیایی‌ها از آغاز بحران کرونا در آمریکا


وقوع بیش از 9 هزار حمله علیه آسیایی‌ها از آغاز بحران کرونا در آمریکا

نتایج یک گزارش جدید نشان می‌دهد حمله علیه جامعه آمریکایی-آسیایی در سال ۲۰۲۱ میلادی نیز به روند صعودی خود ادامه داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه یو اس ای تودی، نتایج یک گزارش جدید موسوم به Stop AAPI Hate حاکی است علی رغم افزایش توجه ملی و اقدامات سیاسی برای مقابله با فعالیت های ضد آسیایی، حملات نفرت انگیز علیه جامعه آمریکایی-آسیایی در سال 2021 میلادی کاهش نیافته است.

 

بر اساس این گزارش، از مارس 2020 تا ژوئن 2021 میلادی بیش از 9 هزار مورد حادثه نفرت انگیز علیه آسیایی ها در سراسر ایالات متحده به وقوع پیوسته است. بیش از 4548 مورد از این حوادث در سال 2020 و 4533 مورد نیز در سال 2021 میلادی اتفاق افتاده است.

این رقم در 3 ماه آخر بازه زمانی مذکور از 6603 مورد به بیش از 9081 مورد افزایش داشته است.

مانجوشا کولکارنی مدیر شورای موسوم به Asian Pacific Policy and Planning در این باره گفت: آمارهای ما به روشنی نشان می دهد که آمریکایی های آسیایی تبار در سراسر کشور همچنان هدف حمله قرار می گیرند. آزار و اذیت های شفاهی و کلامی و بدرفتاری های عمدی فیزیکی بخش اصلی از حوادث نفرت انگیز علیه آسیایی ها را تشکیل می دهد.

وی افزود: با بازگشایی فعالیت های اقتصادی طی ماه های اخیر و افزایش تعاملات اجتماعی، فرصت برای حمله علیه آسیایی ها بیشتر شده است.

انتهای پیام/