شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آیفون#انرژی

پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگترین باتری خورشیدی جهان

پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگترین باتری خورشیدی جهان

بزرگترین باتری خورشیدی جهان که معادل ۱۰۰ میلیون باتری گوشی آیفون انرژی تولید خواهد کرد، ۷۵ درصد تکمیل شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، بیانیه مطبوعاتی جدید شرکت "نیرو و نور فلوریدا"(FPL) نشان می‌دهد که مرکز ذخیره انرژی "ماناتی"(Manatee) که بزرگترین مرکز ذخیره‌سازی باتری‌های خورشیدی در جهان است، در حال حاضر ۷۵ درصد تکمیل شده و ۱۰۰ عدد از ۱۳۲ کانتینر این مجموعه نصب شده است.

این مجموعه در شهرستان "ماناتی" قرار دارد و انتظار می‌رود تا پایان سال جاری میلادی کامل شود و آغاز به کار کند.

این سیستم پس از تکمیل دارای ظرفیت ۴۰۹ مگاوات با قابلیت انتقال ۹۰۰ مگاوات ساعت انرژی خواهد بود. این میزان برق برای تامین برق ۳۲۹ هزار خانه به مدت بیش از دو ساعت کافی است.

"اریک سیلاگی" رئیس "FPL" می‌گوید: "FPL" تعهد خود را برای تبدیل فلوریدا به پیشرو در پایداری و انعطاف‌پذیری ادامه می‌دهد و ما به طور مداوم بهترین انرژی آمریکا یعنی برق که نه تنها تمیز و قابل اعتماد بلکه مقرون به صرفه است را ارائه می‌دهیم.

وی افزود: این باتری‌ها جایگزین کارخانه‌های زغال سنگ "FPL" می‌شوند. ما در ماه ژوئن با برچیدن آخرین کارخانه زغال سنگ خود در فلوریدا با زغال سنگ خداحافظی کردیم. همچنین ۴۰ درصد در مسیر نصب ۳۰ میلیون صفحه خورشیدی تا سال ۲۰۳۰ پیش رفته‌ایم.

وی ادامه داد: به زودی بزرگترین باتری خورشیدی جهان شروع به خدمت رسانی به مشتریان می‌کند و ما پس از آن توجه خود را به یک پروژه آزمایشی هیدروژن سبز معطوف می‌کنیم که می‌تواند پتانسیل یک آینده انرژی عاری از کربن را فراهم کند.

این سیستم، انرژی را ذخیره می‌کند تا برق را حتی در زمانی که در شب و روزهای ابری خورشید نمی‌تابد، به خانه‌ها برساند. به این معنی که دیگر منابع برقی آلاینده مورد نیاز نخواهند بود.

اگرچه این سیستم برای مشتریان کمی بار مالی دارد، اما مزایای اصلی آن از نظر زیست محیطی خواهد بود.

طبق اعلام "FPL"، هر ماژول این باتری قادر به ذخیره مقدار انرژی خورشیدی معادل تقریبا ۲۰۰۰ باتری گوشی آیفون است و سیستم کامل این باتری‌ها معادل ۱۰۰ میلیون باتری آیفون انرژی تولید و ذخیره خواهد کرد.

این مجموعه در زمینی به مساحت ۴۰ هکتار(معادل ۳۰ زمین فوتبال) راه‌اندازی می شود و عمر باتری‌های آن نیز ۴۰ سال خواهد بود.

"مت واله" معاون توسعه "FPL" می‌گوید: "FPL" با بیش از ۱۲ میلیون پنل خورشیدی نصب شده و بیش از ۴۰ مرکز انرژی خورشیدی در حال کار، در حال توسعه سریع انرژی خورشیدی با بزرگترین باتری خورشیدی جهان است.

اما این تنها نوک کوه یخ است. چرا که "FPL" در حال اجرای پروژه‌های نوآورانه ذخیره‌سازی باتری در سراسر ایالت است و با دانشگاه‌ها و شهرداری‌ها در زمینه سیستم‌های باتری که از فناوری پیشرفته استفاده می‌کنند، همکاری می‌کند.

انتهای پیام