شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#طالبان#افغانستان#منابع

ادامه حملات طالبان در شمال و شرق افغانستان؛ «پکتیا» و «پکتیکا» در آستانه سقوط


ادامه حملات طالبان در شمال و شرق افغانستان؛ «پکتیا» و «پکتیکا» در آستانه سقوط

در حالی که تشدید حملات طالبان به مراکز ولایت‌ها ادامه دارد، برخی منابع خبری از سقوط ولایت‌های پکتیا و پکتیکا در شرق افغانستان خبر می‌دهند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، منابع خبری در افغانستان اعلام کردند که حملات طالبان علاوه بر شمال، علیه ولایت‌های شرقی این کشور نیز افزایش یافته است.

گروه طالبان در شبانه روز گذشته مدعی شده است که  شهرستان «برکنر» در ولایت «کنر» و دو شهرستان «یوسف خیل» و «زرغون شهر» در ولایت پکتیکا در شرق این کشور را تصرف کرده است.

گفته می‌شود که حملات طالبان به پاسگاه‌های نیروهای دولتی در حوزه اول شهر «گردیز» مرکز ولایت «پکتیا» در شرق افغانستان نیز تشدید شده است.

از سوی دیگر نیز برخی کاربران در فضای مجازی نیز می‌گویند که خطوط دفاعی نیروهای دولتی در شهرستان «شرنه» مرکز ولایت پکتیکا نیز تشدید شده است.

چنانچه پیشروی‌های طالبان ادامه یابد، انتظار می رود که طی ساعات آینده دو ولایت پکتیا و پکتیکا نیز سقوط کند.

همچنین خبرها حاکی است که حملات طالبان در ولایت وردک در شرق این کشور نیز شدت گرفته است.

این در حالی است که درگیری‌های شدیدی در «مزار شریف» مرکز ولایت بلخ در شمال افغانستان نیز ادامه دارد و طالبان برای ورود به این  شهر تلاش می‌کند.

برخی منابع نیز می‌گویند که فرماندهی دفاع از مزارشریف به «عطامحمد نور» والی سابق بلخ واگذار شده است و «مارشال دوستم» رئیس حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان نیز وی را همراهی می‌کند.

انتهای پیام/.