شهرخبر

امکان تعویق چند ماهه پرواز آزمایشی بعدی "استارلاینر"!

امکان تعویق چند ماهه پرواز آزمایشی بعدی "استارلاینر"!

کپسول "استارلاینر"(Starliner) ساخته شرکت "بوئینگ" به دلیل عیب‌یابی در سطح عمیق‌تر در مورد مشکل سوپاپ‌ها به کارخانه باز گردانده می‌شود و پرواز آزمایشی بعدی آن ممکن است ماه‌ها به تاخیر بیفتد.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، ممکن است چندین ماه طول بکشد تا "بوئینگ" پرواز آزمایشی بعدی "استارلاینر" را انجام دهد.

این شرکت هم اکنون این کپسول را از موشک "اطلس V" جدا کرده و به کارخانه می‌برد تا مشکل چهار سوپاپ سیستم پیشرانه آن را برطرف کند. همین مشکل منجر به لغو دومین پرواز آزمایشی برنامه‌ریزی شده توسط "بوئینگ" در تاریخ سوم اوت شد.

"بوئینگ" این عیب‌یابی عمیق‌تر را روی سوپاپ‌ها در تاسیسات خود در مرکز فضایی "کندی" انجام خواهد داد.

مهندسان سعی کردند این مشکل را در حالی که "استارلاینر" هنوز روی موشک نصب بود، برطرف کنند و موفق به تعمیر ۹ سوپاپ شدند، اما امکان تعمیر ۴ سوپاپ دیگر فراهم نبود.

اکنون "بوئینگ"، ناسا و سازنده موشک "اطلس V" باید زمانی که "استارلاینر" آماده شد، تاریخ پرتاب جدیدی پیدا کنند.

با این حال همانطور که پایگاه "SpaceNews" اشاره می‌کند، فرصت بعدی برای پرواز آزمایشی "استارلاینر" می‌تواند چند ماه دیگر باشد. چرا که "بوئینگ" ممکن است تا زمان پرتاب ماموریت سیارکی "لوسی" ناسا و مأموریت "کرو ۳" شرکت "اسپیس‌ایکس" و همچنین بازگشت فضاپیمای "کرو ۲" تا پس از ماه اکتبر منتظر بماند. بنابراین حتی اگر "بوئینگ" بتواند سریعاً این سوپاپ‌ها را تعمیر کند، احتمالا باید تا ماه نوامبر منتظر بماند تا بتواند "استارلاینر" را دوباره به پرواز درآورد.

انتهای پیام