شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا

آمریکا این پایگاه نظامی را بست!

پایگاه نظامی " آناکوستیا بولین" در واشنگتن به علت انتشار اخباری در خصوص حضور یک فرد مسلح در آن بسته شد.

آمریکا این پایگاه نظامی را بست!

به گزارش منیبان؛ خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس روز جمعه به وقت محلی گزارش داد این پایگاه ۹۰۵ هکتاری در جنوب شرقی واشنگتن به دلیل مشاهده یک فرد مسلح بسته شده است.

پایگاه نظامی " آناکوستیا بولین" (  Anacostia-Bollin) این موضوع را در حساب کاربری خود در فیس بوک تایید و با اعلام مشخصات این فرد و هشدارهای امنیتی گفته است این فرد در ضلع جنوبی این پایگاه دیده شده است.

این پایگاه نظامی این فرد را یک مرد سیاهپوست با قد متوسط توصیف کرده و خواسته است اگر با او برخورد کردید و مسیر حرکت شما امن بود، فرار کنید و گرنه پنهان شوید.

رسانه های آمریکایی ۱۲ مرداد ماه نیز از تیراندازی در اطراف ساختمان وزارت دفاع آمریکا خبر دادند که طی آن یک مامور پلیس و یک مظنون این حادثه کشته شدند.

مقامات آمریکایی جزییات بیشتری درباره آن حادثه ارائه ندادند.

ای بی سی نیوز در گزارشی اخیرا اعلام کرد درحالی که شمار کشته شدگان خشونت با سلاح گرم در آمریکا درسال ۲۰۲۰ میلادی ۴۳هزار نفر اعلام شد که این میزان مرگ  و میر طی دو دهه گذشته بی سابقه بوده است و می تواند وخیم تر شود.

تاکنون و بنابر آمار ارائه شده از سوی «آرشیو خشونت سلاح » (GVA) در سال  ۲۰۲۱ میلادی بیش از ۲۴هزار نفر بر اثر تیراندازی  در سراسر آمریکا کشته شده اند.

نیویورک تایمز نیز در گزارشی اعلام کرد دولت فدرال هرگز سلاح های گرمی که در داخل آمریکا به فروش می رسند را دنبال و پی گیری نمی کند، حتی داده های موجود در باره کنترل سوابق خریداران سلاح نیز نمی تواند آمار دقیقی از سلاح های موجود در آمریکا را مشخص سازد، تنها برآورد می شود که از جمعیت ۳۳۰ میلیون نفری آن، حدود ۴۰۰ میلیون قبضه سلاح در این کشور در اختیار افرادی باشد.