شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#مخالفان#ونزوئلا#جمعه

آغاز مذاکرات دولت و مخالفان ونزوئلا در مکزیکوسیتی


آغاز مذاکرات دولت و مخالفان ونزوئلا در مکزیکوسیتی

نمایندگان دولت و مخالفان ونزوئلا روز جمعه دور جدیدی از مذاکرات خود را در شهر مکزیکوسیتی آغاز کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، مذاکرات نمایندگان دولت و مخالفان ونزوئلا با هدف غلبه بر بحران سیاسی و اقتصادی این کشور از روز جمعه در مکزیکوسیتی آغاز شده است.

بر اساس این گزارش، بحران سیاسی و اقتصادی ونزوئلا موجب شده تا طی ماه های اخیر میلیون ها نفر از این کشور فرار کنند.

بر خلاف تلاش های قبلی برای مذاکره، در این مذاکرات ده ها کشور از جمله هلند، روسیه، بولیوی، ترکیه و نروژ حضور و مشارکت خواهند داشت.

 نروژ در مذاکرات قبلی که در سال 2019 برگزار شد و به شکست انجامید، نقش میانجیگر را داشته است.

نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا پیش از این تمایل خود را برای گفت وگو با خوان گوایدو رهبر مخالفان اعلام کرده ولی گفته بود که دستور اصلی این مذاکرات باید لغو تحریم های آمریکا باشد.

خوان گوایدو رهبر مخالفان نیز در اظهاراتی گفت: مخالفان قصد دارند از فرصت مذاکرات برای تلاش در جهت برگزاری انتخابات آزاد و منصفانه استفاده کنند.

در ماه می مخالفان دولت مادورو راهبرد خود را تغییر داده و اعلام کردند که مایل به بازگشت به مذاکرات برای حل و فصل بحران سیاسی در این کشور هستند.

تحریم های آمریکا و متحدانش فشارهای سیاسی و اقتصادی و اجتماعی زیادی را بر دولت کاراکاس وارد کرده است. آمریکا و اتحادیه اروپا بارها دولت مادورو را به نقض حقوق بشر و فساد و تقلب در انتخابات ریاست جمهوری 2018 متهم کرده اند. مادورو همه این اتهامات را رد کرده است.

در ماه ژوئن دیپلمات های ارشد واشنگتن، بروکسل و اوتاوا اعلام کردند که اگر مذاکره دولت ونزوئلا با مخالفان منجر به پیشرفت چشمگیری به سوی برگزاری انتخابات منصفانه و آزاد شود، حاضر خواهند بود تا در تحریم های اعمال شده علیه کاراکاس بازنگری کنند.

آمریکا و متحدانش خوان گوایدو رهبر مخالفان ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور به رسمیت شناخته‌اند.

انتهای پیام/