شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#رئیس مجلس#واکسن#مجلس شورای اسلامی

قالیباف: باید زنجیره تهیه و توزیع واکسن را طی ۸۰ روز تکمیل کنیم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: همه ما باید با هم بسیج شویم تا زنجیره مربوط به تهیه، توزیع و زدن واکسن در یک حلقه ۷۵ تا ۸۰ روزه انجام شود و این موضوع باید در اولویت باشد.

خبرگزاری میزان - محمد باقر قالیباف در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: بحث مربوط به کرونا و موج پنجم آن، یکی از موضوعات جدی و بحران‌های امروز کشور ماست.

وی افزود: هر روز جمعی از خانواده‌ها عزادار می‌شوند و مقام معظم رهبری در بیاناتشان اولویت‌های دوازده گانه‌ای را ابلاغ فرمودند و فرمودند که این موضوع اولویت اول کشور است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: البته مجلس شورای اسلامی قبل از فرمایشان مقام معظم رهبری ابلاغی را به کمیسیون بهداشت و درمان داشت و این کمیسیون جلسه مشترکی را برگزار کرد و از همه مسئولین ذی ربط دعوت کرد و کار خود را انجام داد و نهایتا یک جمع‌بندی را ارائه دادند که ما آن جمع‌بندی را تا  قبل از جلسه مجلس درباره کرونا خدمت رئیس جمهور محترم ارسال کردیم که نظرات کارشناسی مجلس هم در این زمینه روشن و مشخص باشد و همه کمک کنیم تا انشالله به این وضع توجه جدی شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: انشاالله امروز امیدواریم ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیمات لازم و خوبی را اتخاذ کند لذا اگر لازم است محدودیت‌هایی  در این زمینه قائل شوند حتما آن محدودیت‌ها را به طور کارشناسانه تصمیم بگیرند و همه باید قاطعانه این محدودیت‌ها و شرایطی که هست را پیگیری و اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه همچنین طرح شهید سلیمانی که مردم و بسیج در میدان بودند در مناطق دوردست کشور و در استان‌های مختلف باید عملیاتی شود، گفت: ظرفیت‌های زیادی در این بخش وجود دارد به ویژه در مناطق محروم و دور دست و توجه به اختیارات در استان‌ها که  استان‌ها بنا به شرایط اقلیمی و شرایط خودشان بتوانند یسری  تصمیماتی را اتخاذ کنند.

قالیباف اظهارداشت: از همه مهم تر بحث مربوط به واکسن است .همه ما باید با هم بسیج شویم تا زنجیره مربوط به تهیه، توزیع و زدن واکسن در یک حلقه ۷۵ تا ۸۰ روزه انجام شود و این موضوع باید در اولویت باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه این مساله اولویت اول کشور است و باید همه واکسن بزنند تا زنجیره کرونا قطع شود، همه باید کمک کنیم و اگر دولت برای تامین اعتبارات ریالی و ارزی این موضوع نیازمند. اصلاح بودجه است می‌تواند به مجلس ارائه دهد و ما فوری رسیدگی می‌کنیم.

قالیباف با تاکید بر اینکه کنترل بیماری کرونا اولویت اول ماست و همه باید به آن توجه کنیم، اظهار داشت: فشار روی کادر درمان بسیار زیاد است و اعزام نیرو‌های کمکی به سمت آنان و توجه به نیاز‌های معیشتی کادر درمان باید در دستور کار قرار گیرد.

وی درباره مشکلات که جهت تامین دارو وجود دارد، گفت: علیرغم اینکه دارو در برخی جا‌ها وجود دارد، اما شاهد ناهماهنگی‌هایی در توزیع دارو هستیم که باید روند توزیع دارو هم ساماندهی شود و مورد توجه قرار گیرد.
 
ادامه دارد ...