شهر خبر

اثر انگشت حاکم دبی به برج 550 متری تبدل می‌شود! + ویدئو

اثر انگشت حاکم دبی به برج 550 متری تبدل می‌شود! + ویدئو

آثار محمد بن راشد، حاکم دبی و نایب رئیس امارات متحده عربی در سرتاسر دبی دیده می‌شود، اما قرار است به زودی اثر انگشت او نیز در برجی آسمان خراش قرار بگیرد. در یکی از پروژه‌های عجیب اماراتی‌ها، دوبی هولدینگ قرار است یک برج 550 متری به نام جمیرا (Jumeira) بسازد که در پایه برج اثر انگشت شیخ محمد وجود داشته باشد.

تصاویر هوایی نشان داده‌ است این ساختمان و محوطه اطراف آن شبیه به ساختمان‌های فیلم‌های دستیوپی و آرمان شهری است. خود ساختمان ظاهری بیضی شکلی دارد که از وسط نصف شده باشد. طرح این برج به گفته دبی هولدینگ الهام گرفته از تپه‌های شنی و واحه‌های بیابان است. گفته می‌شود در  فضای داخلی محوطه‌ای که اثر انگشت محمد بن راشد طراحی شده است یک آمفی تئاتر ساخته شود. در نمای خارجی برخ نیز قراراست تا همانند برج خلیفه از صفحه نمایش دیجیتالی پوشیده شود تا در رویدادهای مختلف از آن بهره بگیرند..

نام پروژه: برج جمیرا (burj jumeira)

طراحی و معماری: شرکت آمریکایی اسکیدمور، اوینگز و مریل (skidmore, owings & merrill)

توسعه دهنده: دبی هولدینگ (dubai holding)

موقعیت سازه: الصفوح، دبی، امارات متحده عربی

زمان رونمایی: 2023 (پیشبینی شده)

burj-jumeira-render-dubai-designboom-01.jpg

burj-jumeira-render-dubai-designboom-04.jpg

burj-jumeira-render-dubai-designboom-02.jpg

burj-jumeira-render-dubai-designboom-03.jpg

 

طراحی و معماری این پروژه بزرگ بر عهده شرکت آمریکایی اسکیدمور، اوینگز و مریل است. اس او ام (SOM) در حوزه خود از برترین‌های جهان حساب می‌شود و با داشتن بهترین متخصصان بین‌المللی هزاران پروژه در بیش از 50 کشور مختلف از خود بر جای گذاشته‌اند. سرمایه‌گذاری و توسعه پروژه برج جمیرا نیز توسط دبی هولدینگ انجام می‌شود که شخص محمد بن راشد آن را بنیان‌گذاری کرده است. 

در مرتفع‌ترین بخش ساختمان نیز شاهد تاجی ‌خواهیم بود که به نحوی برنامه‌سازی شده است که در رویداد‌های مختلف از انعطاف پذیری بالایی برخوردار باشد. همچنین در ارتفاعات 450 متری برج، اسکای لانژ و رستوران لوکسی قرار خواهد خواهد گرفت که آمادگی پذیرایی از تعداد بالایی مهمان را دارد. دیگر ویژگی که در ارتفاعات این برج دیده می‎‌شود عرشه‌های متعددی است که نمای 360 درجه رو به دبی خواهند داشت.

«آینده از آن چیزی که فکر می‌کنید دیدنی تر است» این جمله‌ای است که در ویدئو رونمایی از پروژه برج جمیرا توسط رسانه رسمی امارات منتشر شد. همچنین در این ویدئو شاهد ثبت اثر انگشت شیخ محمد و پرینت شدن آن هستیم که تبدیل به نمادی از این برج می‌شود.

 

 

این برج در منطقه الصفوح در حال ساخته شدن است که فاصله کمی با برج العرب دارد و همچنین محوطه اطراف آن قرار است به یک منطقه تجاری مسکونی تبدیل شود. پیش بینی شده پروژه ساخت برج جمیرا در سال 2023 به اتمام خواهد رسید.

 

منبع: designboom