شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال#تراکتور#هواداران استقلال

ستاره پیشین تراکتور خیال هواداران استقلال را برای فصل بعد راحت کرد

سعید مهری : به استقلال نیامدم که زود جا بزنم ؛ دوست دارم بمانم

خداحافظی سعید مهری با استقلال

سعید مهری ستاره پیشین تراکتور که از نیم فصل گذشته به استقلال پیوست و چندان مورد توجه فرهاد مجیدی نیست، مدعی شد که به استقلال نیامده که زود جا بزند و دوست دارد در این تیم بماند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

سعید مهری ستاره پیشین تراکتور که از نیم فصل گذشته به استقلال پیوست و چندان مورد توجه فرهاد مجیدی نیست، مدعی شد که به استقلال نیامده که زود جا بزند و دوست دارد در این تیم بماند.

تیم فوتبال استقلال یک فصل دیگر را هم با ناکامی سپری کرد تا همچنان روزهای بدون جام برای هواداران این تیم ادامه داشته باشد این در حالی است که حالا فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی این فرصت را خواهد داشت تا خودش برای فصل بعد رقابت‌های لیگ برتر یک تیم مدعی و مقتدر را بسته تا به روز های ناکامی و بحرانی آبی پوشان پایان بدهد‌.

در خصوص فصل نقل و انتقالات استقلال در این مدت رسانه‌های مختلف مطالب زیادی را منتشر کرده‌اند هم درباره لیست ورودی و هم در خصوص لیست خروجی در این خصوص فعلا تنها نامی که هم باشگاه تایید کرده و هم بیشتر رسانه ها برای خداحافظی او با استقلالی ها اتفاق نظر دارند به نام داریوش شجاعیان ختم شده و در خصوص سایرین به نظر می‌رسد تا فرهاد مجیدی نفرات مدنظرش را جذب نکند از جدایی بقیه خبری نباشد. یکی از این نفرات سعید مهری هافبک دفاعی آبی‌هاست که فصل گذشته از تراکتور به استقلال پیوسته و کمتر مجال عرض اندام پیدا کرد. با این حال خود مهری اعتقاد دارد برای فصل آینده بهترین عملکرد دوران فوتبالی اش را ارائه خواهد داد و این در حالی است که او هنوز با استقلال قرارداد دارد وبه عقیده خودش در خصوص نام وی در لیست خروجی شیطنت هایی در فضای مجازی صورت گرفته و خودش دوست دارد تا در استقلال بماند و به کارش ادامه بده بر همین اساس و در خصوص حضور سعید مهری در فصل گذشته در تراکتور و استقلال و مباحث مرتبط دیگر دقایقی با این بازیکن همکلام شدیم که متن آن را در زیر می‌خوانید:

فصلی که سپری شد برای سعید مهری چطور بود خودت تا چه اندازه از فصل بیستم رقابت‌های لیگ برتر رضایت داشتی؟

فصل خیلی خوبی بود نیم فصل اول در تراکتور و نیم فصل دوم در استقلال سپری کردم و تجربه حضور در دو تیم پرطرفدار فوتبال ایران از این لحاظ فصل خوبی را برایم رقم زد.

چطور شد که تا پایان فصل در تراکتور نماندی و در نیم فصل به استقلال آمدی؟

چند سالی را در فوتبال تبریز بازی می‌کردم و دنبال آن بودم تا برای کسب تجربه به یک تیم دیگر رفته و بتوانم در خارج از فوتبال تبریز هم خودم را محک بزنم و دوست داشتم فوتبالم را بیرون از تبریز ادامه بدهم و به همین منظور از تراکتور جدا شدم.

قبل از اینکه بخواهیم درباره استقلال و شرایط تو در این تیم صحبت کنیم یک مقدار درباره شرایط تیم تبریزی حرف بزنیم. تراکتور در این چند سال اخیر هم خوب هزینه کرده و هم زیرساخت‌های مناسبی برای موفقیت در فوتبال ایران داشته در این بین بازیکنان و مربیان درجه یکی را هم جذب کرده اما به جز فصل گذشته که عنوان قهرمانی جام حذفی را به دست آورد خروجی کار به آن صورت با هزینه هایی که این تیم کرده مطابقت ندارد دلیل این اتفاق از نظر تو چیست که تراکتور نمی تواند در لیگ برتر موفق باشد؟

در هر صورت برای قهرمانی در لیگ برتر باید همه چیز مهیا باشد چون لیگ یک تورنمنت طولانی محسوب می‌شود و همه چیز باید بر پایه نظم و انضباط و سازماندهی شده باشد شاید دلیل عمده آن همین موضوع باشد. در هر مقطعی از فصل همه تیم ها دچار بحران می شوند اما مهم این است که چطور تیم ها از این بحران خارج شوند و این موضوع هم بستگی به نحوه کنترل و مدیریت این اتفاق دارد بر همین اساس من معتقدم که در تبریز اتفاقات را در این مدت نتوانستند خوب کنترل کنند و به همین دلیل این نتایج به دست آمده و این اتفاقات افتاده در غیر این صورت تراکتور تمام ظرفیت ها و پتانسیل یک تیم قهرمان را دارد چون هم زیر ساخت های آن ها و امکانات شان خوب است از زمین بازی و تمرین گرفته تا هواپیمای اختصاصی و هم سایر مسائل مرتبط برای موفقیت یک تیم را دارد اما در این چند سال نتوانستند امور را خوب سازماندهی کرده و شاید به همین دلیل هست که تراکتور نمی تواند در رقابت های لیگ نتیجه بگیرد.

در شروع کار در تیم ماشین سازی یا همان گسترش‌فولاد سابق نوید یک هافبک وسط مقتدر آینده را دادی و اتفاقاً بر همین اساس به تراکتور آمدی اما با حضور در استقلال تقریباً به یک بازیکن نیمکت‌نشین تبدیل شدی و شاید این موضوع باعث شود تا در راه رسیدن به هدف کمی با تأخیر مواجه شوی‌.

یک طوری سوال را پرسیدید که من فکر کردم در فوتبالم با افت مواجه شده یا ضعیف شده‌ام! در حالی که این طور نیست من فقط سه چهار ماه سخت فوتبالی را سپری کردم و سال بعد همه چیز درست میشود و انشالله این قول را می‌دهم که سال بعد بهترین سال فوتبالی ام خواهد شد.

منظور من این بود که با حضور در استقلال در این روند و هدفی که مدنظر داری یک مقدار وقف ایجاد نشد؟

بله شاید درست بگویید اما اگر بخواهم در این خصوص صحبت کنم یک مقدار بحث به درازا خواهد کشید‌. وقتی که به استقلال آمدم با نظر محمود فکری این اتفاق افتاد. زمانی که تیم در رفسنجان و با مس رفسنجان بازی داشت من قرار دادم را با این تیم امضا کردم اما در ادامه فکر کنم آقای فکری استعفا دادند و دیگر با تیم ادامه ندادند و من اصلا او را ندیدم بعد هم که آقای مجیدی به استقلال آمدند و این طبیعی هست که هر مربی سلیقه و افکار فنی خاص خودش را دارد و علاقه دارد تا بازیکنان مد نظر خودش کار کند. احتمالاً از نظر تاکتیکی به خاطر این که تازه به تیم اضافه شده بودم و هنوز جا نیافتاده بودم کمتر از من استفاده شده با این حال از آقای مجیدی هم تشکر می کنم که با وجود آن که خرید خودشان نبودم و با توجه به تفکرات ایشان جذب استقلال نشده بودم و شاید حتی در تفکرات فنی سرمربی نبودم اما به من فرصت دادند هر چند کم اما به این خاطر از فرهاد مجیدی ممنونم.

زمانی که آمار لیست ورود و خروج استقلال را گرفتم متوجه شدم که به جز داریوش‌شجاعیان هنوز فرد دیگری در لیست خروج استقلال نیست و شاید امروز سعید مهری در تفکرات فنی فرهاد مجیدی جای گرفته باشد. خودت چقدر با این موضوع موافق هستی؟

در حال حاضر برای استراحت و ریکاوری روحی و جسمی به سفر آمده و از این قضایا بی‌خبر هستم و اطلاعی از این صحبت‌ها که چه کسی می رود و می آید ندارم جایی هم نخواندم که اسمم در لیست خروج باشد هرچند در فضای مجازی و در اینستاگرام یکی دو جا را دیدم که شیطنت کرده بودند و مطالبی را در این خصوص که در لیست خروج هستم نوشته بودند اما با همه این تفاسیر من با استقلال قرارداد دارم و خودم دوست دارم در این تیم بمانم و معتقدم در فصل آینده خیلی بیشتر از این صحبت ها و آنچه که در نیم فصل دوم فصل گذشته اتفاق افتاد می توانم برای این تیم مفید به فایده باشم. بازهم تاکید می کنم می‌خواهم بهترین فصل فوتبالی هم را برای فصل آینده داشته باشم حالا دیگر هر چه که کادر فنی صلاح ببیند و باشگاه تصمیم بگیرد. من در حال حاضر در تعطیلات هستیم و در این فرصت هم تمریناتمان را ادامه می میدهم تا از لحاظ بدنی عقب نیفتم اگر فرصتی باشد  سعی می کنم یک مقدار هم خوش بگذرانم تا دوباره به فصل فوتبالی جدید برسیم. تا زمان آغاز تمرینات همه چیز مشخص خواهد شد و انشاالله تا آن زمان ادامه همکاری بنده با باشگاه بزرگ استقلال هم تعیین تکلیف خواهد شد. 

با حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در عربستان در همان دیدار اول مقابل الاهلی از کشور میزبان در ترکیب استقلال به میدان رفتی و این امیدواری به وجود آمد که یک هافبک وسط خوب و مقتدر در استقلال متولد شده اما در ادامه باز هم نیمکت نشین شدی هرچند که این مسابقات با صدرنشینی استقلال در گروه مرگ همراه شد. یک مقدار درباره حضور در آسیا و اتفاقاتی که افتاد صحبت می کنی؟

واقعاً در عربستان گروه خیلی سختی داشتیم اما تیم ما خیلی یک دل ک متحد بود و بهترین نتایج را در این کشور و در گروه مرگ گرفتیم و همه باهم هم قسم شده بودیم تا به عنوان سرگروه از این گروه صعود کرده و به مرحله بعدی برسیم. در این گروه الدوحیل، الأهلی و الشرطه حضور داشتند که اگر هر کدام از آنها در گروههای دیگر بودند می توانستند از آن گروهها صعود کنند این تیم‌ها در لیگ‌های خود یا قهرمان شده بودند و یا نتایج بسیار خوبی را کسب کرده بودند اما ما توانستیم با یک عملکرد خوب و نمایشی مطلوب این تورنمنت را با موفقیت پشت سر بگذاریم  و توانستیم به مرحله حذفی رقابت‌ها صعود کنیم. شرایط خود من هم در عربستان و در لیگ قهرمانان آسیا خیلی بهتر از رقابت های لیگ بود چون بیشتر بازی کرده و حداقل در سه چهار بازی در دقایق بیشتری استقلال را همراهی کردم. انشالله بتوانم در آینده روند رو به رشد و پیشرفتم را ادامه بدهم چون واقعیت این است که به استقلال نیامده‌ام که زود جا بزنم. 

برای هشتمین سال پیاپی در رقابت‌های لیگ برتر و برای سومین سال پیاپی در جام حذفی استقلال دستش از رسیدن به عنوان قهرمانی کوتاه ماند یک مقدار در خصوص دیدار فینال جام حذفی مقابل فولاد و شکست در این مسابقه صحبت می کنی؟

در بازی مقابل فولاد کیفیت همیشگی را نداشتیم در هر صورت حساسیت بازی فینال روی عملکرد و نمایش بچه ها تأثیر گذاشته بود و از سوی دیگر چون چند سالی می شود که استقلال جام نگرفته بود بالاخره همه اینها موجب فشار و استرس در شب بازی فینال شده و  زمانی هم که بازی به ضربات پنالتی کشیده شد از آنجایی که این ضربات پنجاه پنجاه به شمار می رود در ضربات پنالتی خوش شانس نبودیم و قهرمانی را از دست دادیم.

در هر صورت هوادار استقلال از این وضعیت موجود و نتایج به دست آمده در این سالها خیلی ناراحت است. با توجه به اینکه استقلال قبل از رسیدن به فصل جدید بازی حساسی مقابل الهلال را در پیش دارد خودت سرنوشت و آینده این تیم را چطور می بینی؟

هوادار حق دارد که ناراحت باشد ما هرچقدر هم توضیح بدهیم و توجیه کنیم و حتی از بابت نتایج به دست آمده معذرت خواهی کنیم باز هم هوادار حق دارند ناراحت باشد، چون دستاوردی نداشتیم، با اینکه در اواخر فصل بازی های خیلی خوبی انجام دادیم و در چند دیدار پیاپی رقبا را شکست دادیم اما دست آخر دستاورد مناسبی برای هواداران نداشتیم. در حال حاضر همه به دنبال جبران و تلافی نتایج گذشته هستیم تا بتوانیم فضای شادمانی و رضایت را یک بار دیگر برای هواداران پرشمار استقلال به ارمغان بیاوریم.

بازی مقابل الهلال عربستان از مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را چطور می‌بینی الهلال میلیاردی هزینه کرده و با این وضعیت فکر‌میکنی از پس این تیم بر بیایید؟

انشالله برای این بازی با تقویت و برطرف کردن و پوشش نقاط ضعف تیم بتوانیم بهترین نتیجه را بگیریم.

کار با فرهاد مجیدی چطور است بسیاری از جوانتر های تیم روی این موضوع اتفاق نظر دارند که او به خوبی شرایط بازیکنان و بخصوص جوان‌تر های تیم را درک کرده و اینطور عنوان می‌کنند که کار با فرهاد مجیدی به نوعی برای آنها لذت بخش است در این خصوص چه صحبتی داری؟

بله صددرصد همین‌طور است و همانطور که گفتید نه تنها من بلکه همه بازیکنان از کار کردن با فرهاد مجیدی لذت می‌برند اول اینکه مجیدی خودش فوتبالیست بزرگی بوده و به همین دلیل بازیکنان را درک می‌کند و در وهله بعدی ارتباط صمیمانه و رفاقت خوبی با بازیکنان دارد و فکر می کنم به همین دلیل کار با او حس رضایت خوبی به بازیکنان می دهد. او به جوانها خیلی بها می‌دهد و امیدوارم که همیشه موفق باشند.

اگر ماندنی شوی برای فصل بعدی به هواداران استقلال چه قولی میدهی؟

قول که نمی‌توانم بدهم چون در فوتبال هیچ چیز قابل پیش بینی نیست و باید ببینیم در آینده چه اتفاقی می‌افتد اما خودم به شخصه سعی می کنم تا بهترین سال فوتبالی ام باشد.

در جریان دیدار تیم های گل گهر و تراکتور در نیم فصل اول سال گذشته این دیدار جنجالی شده و نقطه عطف جنجال های آن درگیری تو با آرمین سهرابیان لحظاتی پس از سوت پایان بازی بود؛ جایی که شما دو نفر در گوشه ای از زمین باهم دست به یقه شدید و بعد آتش درگیری تمام بازیکنان را فرا گرفت. بلافاصله پس از پایان بازی کمیته انضباطی با صدور حکم موقت، هر دوی شما را تا اطلاع ثانوی از حضور در میادین محروم کرد و بعد هم در حکم نهایی هرکدام ۴ جلسه محروم شدید. حالا در صورتی که تو ماندنی شوی اینطور شنیده می شود که آرمین سهرابیان هم در لیست خرید فرهاد مجیدی قرار گرفته و شاید استقلالی شود و چه بسا در آینده هم تیمی شوید. در این خصوص چه صحبتی داری؟

هم من بازیکن آرامی هستم و هم زمانی که بعدا با آرمین سهرابیان صحبت کردم دیدم که او هم  خیلی پسر آرامی است و نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد که در دیدار تراکتور مقابل گهر آن لحظات جنجالی به وجود آمد نمی‌دانم از فشار بازی بود یا چیز دیگر در هر صورت یک اتفاق بود که گذشت و الان هم با آرمین سهرابیان خیلی رفقای خوبی باهم هستیم.

به نظر می‌رسد تنها حاشیه فوتبالی سعید مهری از زمانی که به فوتبال حرفه ای رو آوردی فقط همین داستان بوده باشد.

در هر صورت آن هم یک اتفاق بود و نمی دانم چه بگویم اصلاً هیچ وقت به دنبال حاشیه و اینطور صحبت‌ها نمی‌روم و یک اتفاقی رخ داده و خودم وقتی فیلم آن لحظات که با سهرابیان دست به یقه شدیم را می بینم خنده ام می گیرد و اصلا نمی دانم چرا همچین کاری کردم.

از تیمهای خارجی و های خارجی کدام یک را بیشتر دوست داری؟

لیگ اسپانیا و باشگاه رئال مادرید را خیلی دوست دارم.

حالا که به فوتبال اسپانیا علاقمند هستی به نظر می رسد همبازی شدن کاپیتان های فصل گذشته رئال مادرید و بارسلونا یعنی سرخیو راموس و لیونل مسی در پاریسن ژرمن اتفاق جالبی باشد.

ما رئالی ها را از این موضوع ناراحت هستیم.

از جدایی راموس؟

هم از جدایی راموس از رئال و هم رفاقت و همبازی شدن با لیونل مسی!