محمدرضا اسلاملو کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: مشکلات بسیاری در مجموعه‌ها و سازمان‌های مختلف ما وجود دارد و این مشکلات ارتباطی مستقیم به مدیریت‌ این مجموعه‌ها دارند. مدیریت در همه اقشار و به شکل‌های مختلف می‌تواند نمودی از وضعیت کلی آنجا باشد. به عنوان مثال اگر در یک محله یا مثلاً مدرسه حال و احوال افراد آنجا خوب است و برنامه‌ریزی‌ها دقیق صورت می‌گیرد و به کسی ظلم نمی‌شود مشخص است که مدیریت درستی بر آنجا حاکم است.

اسلاملو خاطرنشان کرد: اگر مشکلات حال حاضر در تلویزیون را قرار است بررسی کنیم باید مدیریت آن را مورد بررسی قرار دهیم. نسل گذشته نسلی است که با عشق، علاقه و دلسوزی کار کردند، ما از نسل شهید آوینی هستیم و پس از انقلاب و بعد از دوران جنگ دفاع مقدس سنگرهای فرهنگی را رها نکردیم ما نسل امروز را اگر قرار است در این مسیر قرار دهیم باید برنامه‌ریزی‌ داشته باشیم.

او افزود: متأسفانه مدیران ما اتوبوسی شده‌اند و فقط پشت سر هم می‌آیند و می‌روند و فقط به دنبال پست و مقام و گذران دوران مدیریتشان هستند. اگر یک مدیر کاربلد و کارکشته در رأس امور تلویزیون باشد شما می‌توانید به وضوح شاهد بهبودی وضعیت باشید. مدیران سطح بالا نیاز به مشاوران خوب دارند و با مشاوران خوب می‌توانند برنامه‌ریزی کنند و نگاه مدیریتی اصلاحی داشته باشند تا جلوی راکد شدن فضای فرهنگی را بگیرند. اگر امروز برای ماه محرم هیچ سریالی آماده نمایش نداریم و مجبوریم که به سراغ آرشیو تلویزیون برویم باید برای سال بعد که محرم تکرار می‌شود از همین امروز شروع کنیم و اثری درخور، جذاب و با کیفیت بسازیم. تا طرح و برنامه‌ریزی درستی وجود نداشته باشد و مدیری دلسوز در رأس کار نباشد هیچ اتفاق مثبتی رخ نمی‌دهد.

کارگردان فیلم سینمایی «شهابی از جنس نور» خاطرنشان کرد: مجموعه تلویزیونی «شب دهم» یکی از بهترین سریال‌هایی است که با مضمون واقعه عاشورا و محرم ساخته شده است و تلویزیون بارها این سریال را پخش کرده است. این سریال رنگ و بویی بومی دارد و مخاطبان می‌توانند به راحتی با آن ارتباط برقرار کنند. تلویزیون رسانه‌ای سرد است و مثل رادیو رسانه گرم نیست که بدون توجه به ظاهر فقط با صدای خوب مخاطب جذب کند، جذب مخاطب در تلویزیون به عوامل بسیاری مربوط است و یکی از اصلی‌ترین مسائل حفظ فضای بومی و باورپذیر بودن آثار است.

این کارگردان در پایان خاطرنشان کرد: اگر ما نویسنده توانمندی برای نگارش آثار مذهبی با کیفیت نداریم باید هزینه کنیم و به تقویت نویسندگانی از این دست توجه داشته باشیم. باید هنرمندان حسینی تربیت کنیم و کسانی را به این عرصه وارد کنیم که دغدغه دارند و دلسوزانه و آگاهانه به مسائل مذهبی با روایت قصه‌های تاریخی مذهبی می‌پردازند. مدیریان باید ظواهر مدیریتی خود را کنار بگذارند و به نوعی آستین بالا زده و برای ساخت آثار با کیفیت مذهبی محرم سال آینده از امروز اقدام کنند.