شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#انگلیس#لیگ برتر

آشنایی با بیگ‌سیکسِ لیگ برتر انگلیس در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱/ هواداران برگشتند؛ هیجان برگشت

فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ لیگ برتر انگلیس در حالی آغاز می‌شود که یکی از بهترین خبرها برای تیم‌های این لیگ و به‌خصوص بیگ‌سیکس بازگشت هواداران به ورزشگاه‌هاست.

آشنایی با بیگ‌سیکسِ لیگ برتر انگلیس در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱/ هواداران برگشتند؛ هیجان برگشت
خبرورزشی -

فصل مهم، فصل متفاوت و فصل هیجان‌انگیز! بعد از این که یک فصل به غیر از اندک دیدارهایی، هواداران فرصت حضور در ورزشگاه‌ها را پیدا نکردند، حالا فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ با حضور آن‌ها آغاز خواهد شد. هیچ‌چیز از این خوشحال‌کننده‌تر نیست، چرا که فاصله سکوهای تماشاگران تا مستطیل سبز نشان می‌دهد حضور آن‌ها در ورزشگاه‌های انگلیسی چقدر مهم است. اگرچه پس از همه‌گیری ویروس کرونا و به‌هم ریختن برنامه‌ها، استراحت تیم‌ها کمتر هم شده و خیلی از مربیان هم از این بابت شاکی هستند، ولی آن‌ها هم اشتیاق دارند دوباره در ورزشگاه‌های پر از تماشاگر تیم‌های‌شان را به مصاف رقبا بفرستند. شرایط بیگ‌سیکس لیگ برتر انگلیس را در آستانه شروع فصل جدید بررسی خواهیم کرد.


منچسترسیتی

فقط یک فصل در کورس از لیورپول عقب ماندند و بعد از آن دوباره به جایگاه همیشگی با پپ گواردیولا برگشتند. یک دهه است که سیتیزن‌ها همواره بین ۴ تیم بالای جدول هستند و ۵ مرتبه هم قهرمان شده‌اند. حالا پپ با تغییرات اندکی که در تیمش به‌وجود آورده سعی دارد کمی عملکردشان را بهبود ببخشد، در غیر این‌صورت به نظر نمی‌رسد سیتیزن‌ها مشکل خاصی در ترکیب‌شان داشته باشند. درست است که جام‌خیریه را به لسترسیتی واگذار کردند، اما این هم مسئله نگران‌کننده‌ای برای تیم پرستاره منچسترسیتی نیست.

ستاره
چه کسی فکر می‌کرد در فصل گذشته بین آن‌همه ستاره برای کسب عنوان بهترین بازیکن فصل قرعه به نام روبن دیاس مدافع پرتغالی سیتی بیفتد؟ او حالا یکی از مهره‌های اصلی و درجه یک تیم پپ است. کوین دبروینه هم که حالا باتجربه‌تر شده و با هوش و تکنیک فوق‌العاده‌اش می‌تواند تیم را به جلو ببرد؛ البته اگر مصدوم نشود! سیتی چندین ستاره دارد و نباید ریاض محرز، رحیم استرلینگ، ایلکای گوندوغان، برناردو سیلوا و حتی آیمریک لاپورت و ادرسون را هم فراموش کرد.

نیروی جدید
فعلاً فقط جک گریلیش. باشگاه منچسترسیتی یکی از پرمشتری‌ترین ستاره‌های لیگ برتر را با ۱۰۰ میلیون پوند به خدمت گرفت تا گران‌ترین خرید انگلیسی را انجام داده باشد. آنقدر پپ به این بازیکن دل بسته که شماره ۱۰ را هم به او داده‌اند. به نظر می‌رسد جک را هم باید یکی از ستاره‌های آینده سیتیزن‌ها بدانیم. باشگاه هنوز هم در پی استخدام هری کین برای خط حمله و پر کردن جای سرخیو آگوئرو است. اگر این اتفاق رخ بدهد، جلوی سیتی ایستادگی کردن سخت‌تر خواهد شد.

پیش‌بینی
قهرمانی چهارم با پپ؟ اصلاً این اتفاق بعید نیست. در هر صورت سیتی شانس اول قهرمانی است، ولی باید کمی صبر کنیم چون لیگ برتر برخی اوقات غافلگیرمان می‌کند.

سرمربیان بیگ‌سیکس لیگ برتر (پپ گواردیولا)


منچستریونایتد

شیاطین‌سرخ دیگر خسته شده‌اند! در عین خستگی، هواداران منچستریونایتد و باشگاه به اوله‌گنار سولشائر اعتماد داشته‌اند، چرا که همیشه او مورد تحسین سرالکس فرگوسن بوده و در اوج بحران به یک‌باره تیمش را به بردها و موفقیت‌های چشمگیری رسانده است. اگرچه فصل قبل طلسم قهرمان نشدن‌شان نشکست و در لیگ اروپا هم ناکام شدند، ولی همچنان به آینده امیدوار هستند. منچستریونایتد می‌تواند این فصل در کورس قهرمانی لیگ برتر هم قرار بگیرد. فعلاً که بعد از آزمون و خطا با مربیانی مثل مویس، فان‌خال و مورینیو، با سولشائر به ثبات رسیده‌اند.

ستاره
برونو فرناندس خیلی زود در منچستریونایتد جا افتاد و ستاره تیم شد. او حتی خیلی زود به بازوبند کاپیتانی هم رسید. هری مگوایر و لوک شاو در خط دفاعی و مارکوس رشفورد، آنتونی مارسیال و ادینسون کاوانی در خط حمله، بازیکنان قابل اتکای سولشائر هستند. پل پوگبا را هم فراموش نکنید، فعلاً با همه خبرها مبنی بر سودای جدایی‌اش، او در منچستریونایتد ماندگار شده و شاید فصل آخر خوب و ماندگاری داشته باشد.

نیروی جدید
یک خرید مهم و کلیدی. جیدن سانچو بعد از یک سال اخبار ضد و نقیض درباره تیم جدیدش، منچستریونایتد را انتخاب کرد تا رقیب تیم سابقش منچسترسیتی شود. بی‌شک حضور یک وینگر تکنیکی در ترکیب شیاطین‌سرخ قدرت هجومی این تیم را بالا خواهد برد. در روزهایی که فعلاً رشفورد مصدوم است، آمادگی سانچو در ابتدای فصل به کارشان خواهد آمد. خرید دیگر؟ فعلاً که در باشگاه منچستریونایتد خبری در این باره به گوش نمی‌رسد.

پیش‌بینی
نایب‌قهرمانی دوباره یا سومی. منچستریونایتد اگر به روندی که فصل گذشته در پیش گرفته بود ادامه دهد، بالای جدولی خواهد بود و شاید با ترمیم خودش باز هم دوم شود.

سرمربیان بیگ‌سیکس لیگ برتر (اوله‌گنار سولشائر)


لیورپول

پایان دوران سوختن و ساختن و زمان نوسازی. لیورپول فصل قبل واقعاً بدشانس بود که با مصدومیت پرتعداد مدافعان و مهره‌های کلیدی‌اش از کورس قهرمانی عقب ماند و حتی ممکن بود حتی سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را از دست بدهد. با این حال هم ویرجیل فان‌دایک و دیگر ستاره‌های لیورپول برگشته‌اند و هم قرمزها در فصل جدید هواداران‌شان را در آنفیلد خواهند دید. اگر لیورپول مثل ماه‌های آخر فصل قبل باشد که ۱۰ بازی متوالی را نباخت، می‌تواند دوباره در کورس قهرمانی قرار بگیرد. کار یورگن کلوپ در شروع فصل دشوار خواهد بود.

ستاره
چندین ماه دوری ویرجیل فان‌دایک جواب شما را می‌دهد! نتایج لیورپول بدون او پرنوسان بود و مشخصاً کلوپ نیاز مبرم به حضور چنین ستاره‌ای دارد. محمد صلاحِ آماده هم می‌تواند گره کار لیورپول را باز کند. از طرفی سادیو مانه حالا به‌عنوان یک وینگر خلاق تأثیر زیادی در عملکرد قرمزها دارد. دیوگو ژوتا هم فصل قبل خوب در ترکیب لیورپول جا افتاد، ولی مصدومیت‌های بدموقع کارش را خراب کرد. ترنت الکساندر آرنولد در جوانی حالا از باتجربه‌هاست و جردن هندرسون به‌عنوان کاپیتان و بازیکنی پرتلاش از ستاره‌های محبوب کلوپ است.

نیروی جدید
لیورپول فقط یک خرید دفاعی داشته که ابراهیما کوناته فرانسوی از لایپزیش بوده. با توجه به بازگشت فان‌دایک و گومز، احتمالاً کوناته جانشین آن‌ها خواهد بود. با توجه به این که هافبک ارزشمندی همچون جورجینیو واینالدوم را لیورپولی‌ها از دست داده‌اند، بعید نیست در هفته‌های پایانی نقل‌وانتقالات یک بازیکن در خط میانی به جمع شاگردان کلوپ اضافه شود. هنوز کار قرمزها در نقل‌وانتقالات تمام نشده است.

پیش‌بینی
لیورپول را می‌توان دوباره رقیب بزرگ منچسترسیتی دانست. با این حال شانس آن‌ها برای قهرمانی به مراتب از رقیب کمتر است. شاید این فصل نایب‌قهرمان لیگ برتر شوند.

سرمربیان بیگ‌سیکس لیگ برتر (یورگن کلوپ)


چلسی

قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و سوپرجام اروپا، حالا به جام‌های انگلیسی می‌اندیشد. نکته خوب برای هواداران چلسی این است که تیم‌شان دیگر یک تیم از پیش بازنده نیست. در نیم‌فصل دوم فصل گذشته، توخل موفق شد آبی‌های لندن را متحول کند و علاوه بر کسب سهمیه لیگ قهرمانان، ۲ جام هم گرفتند. حالا با قهرمانی سوپرجام به استقبال فصل جدید آمده‌اند. چلسی هنوز هم جای پیشرفت دارد و اگر سندروم فصل دوم مربیان موفق در این تیم گریبان توخل را هم نگیرد، آن‌ها هم یک تیم بالانشین خواهند بود. چلسی به‌تدریج تیم کامل‌تری می‌شود.

ستاره
جورجینیو و انگولو کانته در خط میانی مهره‌های فوق‌العاده خوبی هستند و فصل قبل فصل خوبی را پشت سر گذاشتند. از طرفی سزار آسپیلیکوئتا در نقش یک رهبر خط خیلی خوب عمل کرده و تیاگو سیلوا هم در اولین فصل حضورش در استمفوردبریج زود با تیم جدیدش خو گرفت. ادوارد مندی هم یک سنگربان مطمئن برای چلسی شده. مهره‌های جوان و باانگیزه خط حمله می‌توانند توخل را امیدوارتر کنند. تیمو ورنر، کریستین پولیشیچ و هافبک‌های تهاجمی مثل کای هاورتس و میسون مانت. آبی‌ها پر از ستاره هستند.

نیروی جدید
سرانجام اولین و مهم‌ترین خرید چلسی انجام شد. باشگاه چلسی موفق شد با پرداخت ۹۷ میلیون پوند، روملو لوکاکو را از اینتر بخرد. لوکاکو در دوران قبلی حضورش در چلسی اعتبار فعلی را نداشت و حالا می‌تواند به‌عنوان یک ستاره ویرانگر، در لیگ برتر دوباره خوش بدرخشد. مشخص نیست که توخل آیا بازیکن دیگری می‌خواهد یا خیر، ولی همین حالا هم جنس تیم او جور است.

پیش‌بینی
چلسی را هم بین ۴ تیم بالای جدول می‌بینیم. اگرچه در تلاش هستند به کورس قهرمانی برسند، اما شاید رده چهارم رده قابل پیش‌بینی برای آن‌ها در لیگ برتر باشد.

سرمربیان بیگ‌سیکس لیگ برتر (توماس توخل)


تاتنهام

با ژوزه مورینیو هم تاتنهام به جایی نرسید و اختلاف آقای‌خاص و مدیران باشگاه هم صبر طرفین را تمام کرد. حتی برای فینال جام‌اتحادیه هم به مورینیو فرصت ندادند و اخراجش کردند. حالا هموطن و شاگرد سابق او، نونو اسپریتو سانتو بعد از چند فصل موفق در ولورهمپتون به تاتنهام آمده. مربی خوش‌فکری که شاید بتواند اسپرز را متحول کند. فعلاً نمی‌توانیم در مورد عملکرد او در یک تیم بزرگ‌تر مثل تاتنهام پیش‌بینی درست و دقیقی داشته باشیم، ولی حضور این مربی می‌تواند هواداران را به روشن‌تر شدن آینده تیم شمال لندنی امیدوار کند.

ستاره
هری کین؟ نونو امیدوار است او بماند، ولی فعلاً تکلیفش مشخص نیست، پس از لیست ستاره‌ها این مهاجم ملی‌پوش را کنار می‌گذاریم. با این حال هئونگ مین سون زوجش در خط حمله اسپرز فصل قبل با ۱۷ گل و ۱۰ پاس‌گل نشان داد چه بازیکن مطمئن و خوبی است. پیرامیل هویبیرگ دانمارکی زود خودش را در ترکیب اسپرز جا انداخت. جیووانی لوسلسو و هری وینکس در خط میانی و لوکاس مورا و استیون برخواین در خط حمله، بازیکنان دیگری هستند که می‌توانند فصل خوبی در تاتنهام داشته باشند.

نیروی جدید
هدف‌گیری ستاره‌های آتالانتا. پیرلوئیجی گولینی سنگربان جوان برای آینده آمده، چرا که فعلاً هوگو لوریس دروازه‌بان اول و کاپیتان اسپرز است. کریستین رومرو که در یوونتوس فرصت خودنمایی پیدا نکرد، در آتالانتا ستاره شد و حالا جای توبی آلدرویرلد را در تاتنهام خواهد گرفت. این دو بازیکن فعلاً قرضی آمده‌اند. برایان خیل وینگر اسپانیایی هم با اریک لاملا تعویض شد. در صورت جدایی هری کین، تاتنهام یک مهاجم هم به خدمت خواهد گرفت.

پیش‌بینی
برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا در تلاش خواهند بود، ولی شاید این فصل برای سانتو و شاگردانش سخت شود. رتبه ششم یا هفتم قابل پیش‌بینی است.

سرمربیان بیگ‌سیکس لیگ برتر (نونو اسپریتو سانتو)


آرسنال

پس این رنج و عذاب کی تمام می‌شود؟ بعد از این که فصل قبل ۲ جام آرسنال با میکل آرتتا کسب کرد، همه فکر می‌کردند او مربی ایده‌آل توپچی‌ها خواهد بود. با این حال مربی جوان آرسنال تیمی در حد میانه‌های جدول ساخت و این فصل فقط باید در رقابت‌های داخلی مبارزه کنند. آرسنال با چالش جدیدی روبه‌رو خواهد بود و باید خودش را به جمع بزرگان نزدیک کند. اگر بگوییم تیم‌هایی مثل لسترسیتی و اورتون می‌توانند جای آرسنال را در بیگ‌سیکس بگیرند، بیراه نگفته‌ایم. آیا یک فصل تلخ دیگر برای آرتتا و تیمش در پیش است یا همه‌چیز تغییر می‌کند؟

ستاره
پیرامریک اوبامیانگ حالا کاپیتان و تک‌ستاره آرسنال است. او حتی در روزهای سخت هم آمار گلزنی خوبی داشته. الکساندر لاکازت هم می‌تواند زوج خوبی برای او باشد. بوکایو ساکا هم یک ملی‌پوش تکنیکی و مهره‌ای مهم برای آرسنال شده. گرانیت ژاکا در خط میانی نقش یک رهبر را ایفا می‌کند. هکتور بیرین و کیران تیرنی هم در گوشه‌ها بازیکنان توانایی برای توپچی‌ها خواهند بود. از ارزش برند لنو سنگربان آلمانی آرسنال هم نباید ساده بگذریم. نیکولا پپه هم که گران‌ترین خرید آرسنال بوده، همچنان می‌تواند تبدیل به ستاره اول تیمش شود.

نیروی جدید
آرسنال موفق شد بن وایت مدافع برایتون که از بازیکنان آینده‌دار انگلیس است را به خدمت بگیرد. آلبرت سامبی لوکونگا هافبک اندرلخت هم آمده که شاید در آینده از او بیشتر بشنویم. نونو تاوارس مدافع چپ بنفیکا هم یکی دیگر از خریدهای آرسنال بوده است. با جدایی مارتین اودگارد و دنی سبایوس، آرتتا نیاز به بازیکنان دیگری در خط میانی دارد و شاید روزهای آینده باز هم در این پست خرید داشته باشد.

پیش‌بینی
تیم هشتم فصل قبل اگر در رده بالاتری قرار بگیرد موفقیت است. هواداران آرسنال تحمل ندارند دیگر در میانه‌های جدول تیم‌شان را ببینند. شاید این فصل پنجم یا ششم شوند.

سرمربیان بیگ‌سیکس لیگ برتر (میکل آرتتا)