شهر خبر

از رکورد جاودانه سیامند رحمان تا رقابت بلندقامت‌ترین ورزشکار جهان/ حضور ورزشکاران ایران در میان تاریخی‌ترین نکات پارالمپیک


از رکورد جاودانه سیامند رحمان تا رقابت بلندقامت‌ترین ورزشکار جهان/ حضور ورزشکاران ایران در میان تاریخی‌ترین نکات پارالمپیک

اسامی چهار ورزشکار ایرانی در کتاب تاریخ بازی‌های پارالمپیک به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو از 11 روز دیگر آغاز می‌شود و نزدیک به 4400 ورزشکار در 22 رشته با هم رقابت می‌کنند.

در آستانه این بازی‌ها، آمار و نکاتی جالب توجه از تاریخچه این بازی‌ها و ورزشکاران شرکت‌کننده در آن منتشر شده است که در بین آنها، اسامی پنج ورزشکار ایرانی نیز به چشم می‌خورد.

* مرتضی مهرزاد بلندقامت‌ترین پارالمپین در تاریخ است. او با 2.46 متر قامت، دومین مرد بلند در تاریخ محسوب می‌شود و به دنبال آن است تا به همراه تیم ملی والیبال نشسته ایران برای دومین بار قهرمان پارالمپیک شود.

* مهدی پوررهنما یکی از پنج ورزشکار رشته پاراتکواندوست که سابقه قهرمانی در جهان را دارد و در کنار ورزشکارانی از دانمارک، آمریکا، بریتانیا و مغولستان، جزو نام‌های بزرگی هستند که به توکیو می‌روند.

* ساره جوانمردی اولین بانوی طلایی ایران در تاریخ پارالمپیک است که توانست دو مدال طلا را در رشته تیراندازی به خود اختصاص دهد.

* رکورد سنگین‌ترین وزنه در رشته پاراوزنه‌برداری همچنان متعلق به سیامند رحمان ورزشکار فقید ایران است که با 310 کیلوگرم در پارالمپیک 2016 به ثبت رسید.

* زهرا نعمتی که هم در المپیک و هم پارالمپیک 2016 حضور داشت، نخستین زن ایرانی و نخستین زن آسیایی است که حضور در این دو رویداد بزرگ را تجربه کرده است.

 

در بین اسامی یادشده نام سیامند رحمان، زهرا نعمتی، ساره جوانمردی و مرتضی مهرزاد به خاطر موفقیت‌های ذکرشده در کتاب تاریخ بازی‌های پارالمپیک ذکر شده است.

انتهای پیام/