شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#رهبر انقلاب#ایران#تحریم‌ها

سلامی: دستور مستقیم رهبر انقلاب به نیروهای مسلح، انگیزه سربازانشان را مضاعف کرد

فرمانده سپاه با بیان اینکه هیچ کشوری در شرایط مشابه ایران به سر نمی‌برد چراکه ما علاوه بر بیماری کرونا، تحت شدیدترین تحریم‌ها و یک جنگ اقتصادی قرار داریم، گفت: دستور مستقیم ایشان به نیروهای مسلح، انگیزه سربازانشان را مضاعف کرد.

خبرگزاری میزان - بنا به اعلام روابط عمومی سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی، سردار سرلشکر حسین سلامی روز جمعه در جلسه قرارگاه عملیاتی مردمی شهید سلیمانی در مشهد با بیان این که حل مشکلات مردم در این بحران، مصداق خیرالعمل است افزود: مشهدالرضا مستشفی همه ملت ایران است و درگیری مردم پاک‌نهاد و ولایتمدار خراسان رضوی با بیماری کرونا، تکلیف را برای ما دوچندان کرده است.

وی ادامه داد: سخنان الهام‌آفرین رهبر معظم انقلاب اسلامی، فضای حرکت جدیدی در جامعه ایجاد کرده است، دستور مستقیم ایشان به نیروهای مسلح، انگیزه سربازانشان را مضاعف کرد و روح تازه‌ای در این کالبد توانا دمیده شد تا با احساس مسوولیتی متفاوت از گذشته، وارد عمل شویم و آرامش را به مردم برگردانیم، امید را زنده و اعتمادبه‌ نفس را ایجاد کنیم.

فرمانده کل سپاه گفت: طبیعی است که در مرحله انتقال دولت مشکلاتی ایجاد شود اما به لطف خدا و روحیه انقلابی مسوولان، بسیاری از این مشکلات از اساس به وجود نیامده است.

سلامی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نسبت به وضعیت و شرایط به وجود آمده برای مردم ایران احساس وظیفه می‌کند و طی امروز یا فردا تأمین ونتیلاتور، دستگاه‌های اکسیژن‌ساز و سی‌تی‌اسکن‌ها را نیز انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: با توجه به بهبود اوضاع کرونا در سیستان و بلوچستان، بیمارستان‌های صحرایی نیروی زمینی سپاه را از آنجا به مشهد منتقل می‌کنیم تا خدمات‌رسانی به مردم خراسان رضوی تسریع شود.

فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه روحیه بسیجی همچون سیلاب، مشکلات را درهم می‌شکند یادآور شد: به دنبال این هستیم تا حاشیه شهر مشهد را به متن امور و برنامه‌ها بیاوریم و طرح شهید سلیمانی ۲ را در این مناطق آغاز کنیم.

سلامی افزود: علاوه بر تدابیر درمانی، مشکلات معیشتی که به خاطر کرونا به وجود آمده برای ما نیز مسوولیت دیگری ایجاد کرده است که در این راستا نیز تلاش می‌کنیم در بحث بسته‌های معیشتی هم با قدرت درصحنه باشیم.

وی با اشاره به اینکه میان همت ما و حیات این ویروس رابطه معکوس وجود دارد اظهار داشت: هرچه ما با جدیت بیشتری در فاصله‌گذاری‌ها و رعایت دستورالعمل‌ها اقدام کنیم حیات این ویروس ضعیف‌تر خواهد شد بنابراین انجام واکسیناسیون نباید ما را از تدابیر پیشگیرانه غافل کند.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) نیز در این جلسه گفت: به لطف هماهنگی‌هایی که با آستان قدس رضوی صورت گرفته است مرکز مخصوص بستری و درمان بیماران کرونایی در زائرسرای رضوی ایجاد خواهد شد و سپاه استان نیز در تعامل کامل با تولیت آستان قدس رضوی در پروژه ساخت این مرکز مشارکت خواهد کرد.

سردار سرتیپ پاسدار یعقوبعلی نظری با بیان اینکه از مدت‌ها قبل برای واکسیناسیون برنامه‌ریزی دقیقی انجام‌ شده است افزود: معتقد هستیم که اگر روند ارائه واکسن به مردم تسریع شود می‌توان تا حد زیادی از شیوع این بیماری جلوگیری کرد.

وی گفت: برای تحقق این هدف، ۱۰۰ هزار نفر از حاشیه‌نشینان شهر مشهد هدف‌گذاری شده‌اند و سپاه امام رضا (ع) در نگاهی فراگیرتر درخواست وارد کردن یک‌ میلیون دُز واکسن را برای ۵۰۰ هزار نفر به‌طور رسمی ارائه کرده است تا با عاملیت سپاه، مردم از نفع این واکسیناسیون بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/