به گزارش روی خط رسانه های خبرگزاری برنا، هوش هیجانی یکی از انواع هوش در انسان ها است که جنبه های خاصی از افکار، رفتار و احساسات شما را تشکیل می دهد.

افرادی که هوش هیجانی بالایی دارند دارای مهارت های خودآگاهی بالایی بوده‌ و از احساسات و حالات خود و دیگران آگاهی مناسبی دارند. همچنین رفتار و برخوردهای خود را بر این اساس تنظیم می کنند.

از این رو در روابط اجتماعی، هوش هیجانی که لازمه ی موفقیت در کسب و کار است به افراد کمک شایانی می کند.
نشانه هایی که می گویند شما هوش هیجانی بالایی دارید چیست؟

۱. در شناختن آدم ها مهارت زیادی دارید

ویژگی های افراد را به درستی حدس می زنید و همواره قادر هستید از ابتدای آشنایی متوجه نوع شخصیت فرد مقابلتان شوید و درصد خطای شما در شناخت افراد پایین است.

۲.عامل تغییر هستید

شما از تغییر هراسی ندارید و می دانید برای بهتر شدن نیاز به تغییر دارید و برای زندگی شما ضروری است و استادانه خود را با شرایط جدید وفق می دهید.

۳. خودآگاهی

 

شما به خوبی می دانید در چه کاری مهارت دارید و در چه زمینه هایی همچنان نیاز به یادگیری دارید. در واقع نقاط ضعف شما مانع از پیشرفت کردنتان نمی شود.

۴. تمرکز بزرگترین راز هوش هیجانی

اگر هر صدایی، نوشته ای و فکر گذرایی می تواند ذهن شما را بهم بریزد اما اگر توانایی مقاومت در برابر حواس پرتی را دارید این به بدین معنا است که هوش هیجانی بالایی دارید.

۵. رهبر شایسته ای هستید

هوش هیجانی بالا نشانه ویژگی مشترک همه رهبران موفق است. در تحقیقی که در آن افراد معمولی را با رهبران کارآمد و موفق مقایسه کردنت نشان داده شد که تفاوت های عمده بین این دو گروه در IQ آن ها نبوده است بلکه در EQ آن ها بوده است.