شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#عمار#عراق#تحریم

سید عمار حکیم: حمله به نیروهای امنیتی از جمله حشد شعبی متوقف شود


سید عمار حکیم: حمله به نیروهای امنیتی از جمله حشد شعبی متوقف شود

رئیس جریان حکمت ملی عراق ضمن دعوت از تحریم کنندگان انتخابات پیش‌رو برای منصرف شدن از تصمیم خود، گفت که  حمله به نیروهای حشد شعبی باید متوقف شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سید عمار الحکیم، رئیس جریان حکمت ملی عراق و رئیس ائتلاف «قوی الدولة» گفت عراق در طول تاریخ معاصر در معرض «زشت‌ترین سیناریوهای خارجی برای تجزیه این کشور» قرار گرفته است و حمله به نیروهای امنیتی این کشور از جمله حشد شعبی متوقف شود.

حکیم بعد از ظهر امروز جمعه در یک تجمع به مناسبت مراسم محرم در بغداد سخنرانی می‌کرد، گفت:‌ «مردم عراق اهل صلح، تمدن و اعتدال هستند.»

او با بیان اینکه منطقه در حال تغییر است و شرایط برای ایجاد تغییر مثبت در عراق نیز فراهم است، گفت:‌ «هر گونه بی توجهی به موضوع اجرای انتخابات پارلمانی نتایج وخیمی برای عراق خواهد داشت.»

سید عمار حکیم از کسانی که انتخابات را تحریم کرده‌اند، به ویژه مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق خواست از تصمیم خود صرفنظر کرده و در انتخابات مشارکت کنند.

رئیس جریان حکمت ملی عراق با بیان اینکه فساد سیاسی مانع از پیشرفت و رشد نظام سیاسی در این کشور شده است، گفت که برگزاری انتخابات پارلمانی در موعد مشخص گریز ناپذیر است.

او گفت که حفظ کرامت شهروندان و امنیت آن‌ها بدون بازداشت مجرمان میسر نیست و ایجاد دولت مستلزم محاکمه و مجازات کسانی است که هیبت و حاکمیت تصمیمات دولت را هدف قرار می‌دهند.

وی گفت که نتایج انتخابات بعد از شمارش آراء باید طی 24 ساعت اعلام شود و نتایج این انتخابات هرچه باشد، باید فوراً تشکیل شود.

رئیس جریان حکمت ملی عراق گفت که این کشور به توافق اجتماعی و سیاسی جدید به منظور تغییرات مناسب در قانون اساسی نیاز دارد.

انتخابات پارلمانی عراق قرار است در دهم اکتبر (18 مهر) برگزار شود. برخی از احزاب و جریان‌‌ها گفته‌اند در این انتخابات شرکت نخواهند کرد.

انتهای پیام/