شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#اوپک پلاس#بازار جهانی#نفت#بانک

گلدمن: بعید است اوپک پلاس به درخواست آمریکا عمل کند

گلدمن: بعید است اوپک پلاس به درخواست آمریکا عمل کند - کراپ‌شده

اخیرا آمریکا از گروه اوپک پلاس خواسته تا عرضه نفت به بازار جهانی را افزایش دهد، اما بانک آمریکایی گلدمن می‌گوید بعید است این گروه به درخواست آمریکا عمل کند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، آمریکا اخیرا از گروه اوپک پلاس که شامل اعضای اوپک و دیگر متحدان نفتی این گروه از جمله روسیه است خواست تا با هدف جلوگیری از افزایش قیمت نفت در بازار جهانی عرضه نفت را افزایش دهند.

بانک آمریکایی گلدمن اما می‌گوید با توجه به شیوع دوباره کرونا در جهان به خاطر ظهور نوع دلتای آن و چشم‌انداز کاهش تقاضا بعید است که اعضای اوپک پلاس عرضه نفت خود را افزایش دهند.

دولت آمریکا روز چهارشنبه از اوپک پلاس خواسته بود تا برای کنترل قیمت بنزین در جهان و جلوگیری از اثر منفی بالا رفتن قیمت بنزین بر اقتصاد جهانی عرضه نفت را افزایش دهند.

گلدمن می‌گوید، حداقل در کوتاه مدت اوپک پلاس تن به چنین کاری نخواهد داد. این بانک معتقد است شرایط عرضه نفت از سوی اوپک پلاس در بهار ۲۰۲۲ به شرایط عادی باز خواهد گشت و این گروه باید تا پایان سال جاری عرضه نفت خود را افزایش دهند.

گروه اوپک پلاس ماه گذشته میلادی توافق کردند تا برای کنترل افزایش قیمت نفت در بازار جهانی  عرضه خود را بالا ببرند.

بانک گلدمن همچنین پیش‌بینی خود نسبت به تقاضای نفت چین را به خاطر شیوع نوع دلتا کرونا پایین آورده است.

این بانک می‌گوید شیوع کرونا دلتا باعث شده تا کمبود عرضه نفت به بازار جهانی از ۲.۳ میلیون بشکه روزانه به یک میلیون بشکه روزانه کاهش یابد.

این بانک می‌گوید انتظار می‌رود با گسترش واکسیناسیون در جهان و عبور از موج شیوع کرونا دلتا شاهد افزایش تقاضای نفت در بازار جهانی باشیم.

منبع: فارس