به گزارش برنا، به نقل از سپاه نیوز، سردار دریادار پاسدار «علیرضا تنگسیری» فرمانده نیروی دریایی سپاه در بازدید از وضعیت خدمات‌دهی بیمارستان صحرایی شهید فاطمی(ره) نیروی دریایی سپاه در بندرعباس گفت: برای عرض خدا قوت و خسته نباشید حضور همکاران عزیزمان در بخش خدمات درمانی این بیمارستان حضور یافته‌ایم.

وی ادامه داد: نیروی دریایی سپاه با لبیک به فرمان مقام معظم رهبری و ابلاغ دستور فرمانده کل سپاه، با تمام ظرفیت برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در کنار کادر درمان می‌ایستد و آنها را یاری می‌کند. هر جا نیاز باشد برای کمک‌رسانی به مردم آماده هستیم و بهداری نیروی دریایی سپاه هماهنگ با ستاد ملی مبارزه با کرونا با نهایت توان در حال خدمت‌رسانی درمانی است. 

فرمانده نیروی دریایی سپاه با تشکر از همه خبرنگاران جهادی که مسؤلیت انتقال امید، آرامش و نشاط به مردم جامعه هستند، اظهار داشت: باید از زحمات مخلصانه و شبانه‌روزی پرسنل شریف و نجیب بهداشت و درمان که به صورت جهادی و دلسوزانه در یک سال و نیم اخیر صبورانه مشغول خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی هستند، خاضعانه تشکر کنیم.

تنگسیری با اشاره به فرمان رهبر انقلاب تصریح کرد: با ندای لبیک به فرمایش اخیر مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا و ابلاغ فرمانده کل سپاه، با بهره‌برداری حداکثری از امکانات، تجهیزات و بسیج منابع انسانی متخصص و اختصاص بخش‌های قابل توجهی از ظرفیت درمانی بیمارستان‌های استقراری نیروی دریایی سپاه در شهرهای بوشهر، شیراز، بندرعباس، چالوس، چاه مبارک و بندر لنگه برای درمان بیماران کرونایی و همین طور بنا بر نیاز مردم در مراکز درمانگاهی ماهشهر، چابهار، جاسک، چالوس و بندر لنگه کلینیک حاد تنفسی راه‌اندازی و مجهز شده است. 

بیمارستان صحرایی شهید فاطمی سپاه روزانه ۴۰۰ مراجعه کننده کرونایی دارد

وی افزود: البته با درخواست ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت و درمان، یک واحد بیمارستان صحرایی مزین به نام شهید فاطمی (ره) در کنار بیمارستان شهید محمدی(ره) بندرعباس برپا و راه‌اندازی شد که هم‌اکنون به طور میانگین روزانه بالغ بر ۴۰۰ نفر مراجعه‌کننده کرونایی دارد. علاوه بر این، ظرفیت پذیرش بخش‌های سی‌تی اسکن در بیمارستان‌های استقراری نیرو به بیماران کرونایی افزایش داده شد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: در بخش‌های بهداشتی هم در برخی نقاط کم‌برخوردار و حاشیه شهرهای جنوبی با راه‌اندازی کارگاه‌های ماسک‌سازی، به صورت رایگان، ماسک و بعضا مواد ضدعفونی کننده، به مردم این مناطق توزیع شد و سرم مورد نیاز بیماران کرونایی به بخش‌های درمانی برخی بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان واگذار شده است.

تزریق واکسن در جزایر خلیج فارس توسط بخش بهداشت نیروی دریایی سپاه 

تنگسیری در موضوع همکاری در زمینه واکسیناسیون خاطر نشان کرد: تزریق واکسن در جزایر خلیج فارس توسط بخش بهداشت فرماندهی بهداری نیروی دریایی سپاه انجام شده است. در شهر بندر عباس و برخی نقاط جنوبی نیز همکاران ما طبق نظام هماهنگ بهداشت و درمان کشور در حال تزریق واکسن به مردم هستند و آمادگی داریم هر جا نیاز باشد، بنا بر ظرفیتی که داریم خدمات‌رسانی درمانی و ترزیق واکسن انجام دهیم.

وی تصریح کرد: از مردم عزیز می‌خواهیم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و دوم آنکه، اصلأ نگران نباشند. همه ظرفیت‌های نیروهای مسلح اعم از سپاه، بسیج، ارتش، ناجا و وزارت دفاع به میدان آمده‌اند و تا جایی که هم‌وطنان نیاز داشته باشند، برای رفع مشکلات درمانی در کنار آنان خواهند بود.