شهر خبر

تداوم محدودیت‌های آل سعود علیه مراسم عزاداری امام حسین(ع) در قطیف


تداوم محدودیت‌های آل سعود علیه مراسم عزاداری امام حسین(ع) در قطیف

آل سعود همزمان با ماه محرم بر دامنه اقدامات و محدودیت‌های خود علیه ساکنان قطیف افزوده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، العهد گزارش داد: مقامات سعودی بر سرکوب آزادی‌های دینی در این کشور اصرار دارند. با آغاز ماه محرم، نهادهای امنیتی و سرکوبگر سعودی بر دامنه اقدامات خود علیه دوستداران اهل بیت(ع) افزوده است و مانع از برگزاری مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان می‌شوند.

در این راستا سازمان امنیت عربستان در قطیف، مسئولان دو مسجد «المسأله» و حسینیه امام حسین(ع) را فرا خوانده و 60 هزار ریال سعودی آنها را جریمه کرده و از آنها تعهد گرفته است که مراسم شب‌های محرم را لغو کنند.

در برابر این اقدام سرکوبگرانه آل سعود، ساکنان القطیف از خود می‌پرسند که ظلم علیه آنها تا کی ادامه دارد؟ تاکی احضارها و بازداشت‌ها به بهانه مبارزه با کرونا وجود دارد در حالی که کنسرت‌های موسیقی روزانه در این کشور برگزار می‌شود؟

العهد گزارش داد: با سرکوب عزاداری‌های محرم ساکنان قطیف نگران شده و از برپایی مجالس عزا هراس دارند. این منطقه شاهد سخت گیری‌هایی زیادی در برپایی این مجالس است و اهالی قطیف در نصب پرچم‌ها و نمادهای عاشورایی در کوچه‌ها و خیابان‌ها نیز با محدودیت‌های زیادی مواجه هستند.

بازداشت فعالان شیعه و مخالفات دولت سعودی هرچند همواره در عربستان وجود داشته اما از زمان سر کارآمدن «محمد بن سلمان» روند بازداشت‌ها و سرکوب‌ مخالفان افزایش چشمگیری داشته است.

 

انتهای پیام/