شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#برلین#کرونا

احیای موزه های کرونا زده برلین با بازدید رایگان

ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، احیای موزه های کرونا زده برلین با بازدید رایگان صورت گرفت.

جزیره موزه برلین که میزبان مشهورترین موزه های این شهر است و تا قبل کرونا همیشه پر بود از بازدیدکننده، با شیوع این ویروس به طرز عجیبی از جمعیت خالی شد. اما حالا به لطف برنامه جدید مسئولان شهر برلین که بازدید از موزه های این مجموعه را در روزهای یکشنبه رایگان کرد، کشتی بازدیدکنندگان بار دیگر در این جزیره پهلو می گیرد.

طرح یکشنبه های رایگان (Museum Sunday) با حمایت انجمن موزه های برلین و دولت فدرال از ماه پیش در 67 موزه برلین کلید خورد و از همان روز نخست بیش از 20 هزار بازدیدکننده جذب کرد. در دومین یکشنبه از اجرای این طرح آمار بازدیدکنندگان بیشتر هم شد. به گفته مالته بوندگن (Malte Bündgen)، از متولیان اجرای این طرح موزه هایی که در این طرح شرکت کردند، در مقایسه با یک یکشنبه عادی در دوره کرونا تا 10 برابر بازدیدکننده بیشتر داشتند.

کلاوس لیدرر (Klaus Lederer)، سناتور برلین در کمیسیون فرهنگ و اروپا معتقد است بازدید رایگان به تنهایی مردم را به موزه ها برنخواهد گرداند و باید به آنها اطمینان خاطر داده شود که بازدید از موزه و اماکن عمومی برایشان خطری ندارد بنابراین موزه هایی که در طرح بازدید رایگان شرکت کرده اند، باید دستورالعمل های بهداشتی و قواعد مربوط به فاصله گذاری اجتماعی را تمام و کمال رعایت کنند.

به گفته لیدرر طرح یکشنبه های رایگان از مدتها قبل از همه گیری کرونا ارائه شده بود تا از این طریق بتوان بازدیدکنندگانی را به موزه ها جلب کرد که در حالت عادی توان تقبل هزینه ورودی را ندارند. وقتی شیوع کرونا نابرابری های فرهنگی را تشدید کرد، لزوم و اهمیت رفع این موانع مالی هم بیشتر شد.

حزب چپ آلمان که به همراه سوسیال دمکرات ها و اعضای حزب سبز اداره شهر برلین را برعهده دارد، قصد دارد یکشنبه های رایگان را به برنامه ای همیشگی برای موزه های برلین تبدیل کند. اما نتیجه انتخابات 26 سپتامبر (4 مهر) بر تصمیم نهایی در این باره تاثیر خواهد گذاشت. تا آن زمان، مردم برلین می توانند هر یکشنبه به رایگان و با اطمینان خاطر نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی از مجموعه عظیم هنر و عتیقه جات این شهر بازدید کنند.

احیای موزه های کرونا زده برلین با بازدید رایگان