شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تولید نفت#اوپک

اوپک تولید نفت خود را در ماه ژوئیه افزایش داد


اوپک تولید نفت خود را در ماه ژوئیه افزایش داد

سازمان اوپک در گزارش ماه اوت خود اعلام کرد که کشورهای عضو این سازمان در ماه ژوئیه تولید نفت خود را افزایش دادند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، اوپک در گزارش ماه اوت خود اعلام کرد که کشورهای عضو این سازمان در ماه ژوئیه تولید خود را با افزایش 0.64 میلیون بشکه در روز به 26.7 میلیون بشکه رساندند.

در عین حال، شرایط توافق اوپک برای کاهش تولید نفت در ماه ژوئیه 115 درصد نسبت به 120 درصد یک ماه قبل محقق شد.

بر اساس این گزارش، تولید نفت عربستان سعودی، بزرگترین تولیدکننده نفت در اوپک، طی ماه ژوئیه به 9.4 میلیون بشکه در روز رسید (نسبت به ماه ژوئن تقریبا 0.5 میلیون بشکه در روز افزایش یافته است).

کشورهای اوپک پلاس از ماه مه تولید خود را افزایش داده اند، همچنین عربستان سعودی از محدودیت های داوطلبانه خود تا پایان ماه ژوئیه خارج شده بود که از فوریه به آن پایبند بود.

در حال حاضر 10 کشور از 13 کشور عضو اوپک در توافق اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت شرکت می کنند و ایران، لیبی و ونزوئلا از این محدودیت ها معاف هستند.

در ماه ژوئیه، تولید اعضای این توافق بالغ بر 22.5 میلیون بشکه در روز بوده است در حالی که بر اساس شرایط اعلام شده توافق این رقم 23.03 میلیون بشکه در روز باید می بود.

در مجموع، طی ماه ژوئیه، ده کشور اوپک توانستند 4.19 میلیون بشکه در روز را در برابر سطح پایه توافق به جای 3.65 میلیون بشکه در روز از بازار حذف کنند. بنابراین، شرایط معامله 115 درصد محقق شد.

بر اساس این گزارش، عراق، نیجریه، کویت و امارات متحده عربی نیز تولید نفت خود را در ماه ژوئیه افزایش دادند.

انتهای پیام/