رتبه اول گوگل

رتبه اول گوگل در نگاه اول نیز یک جایگاه ایده آل برای هر کسب و کاری است. اما اگر بخواهیم تخصصی به آن بپردازیم، یعنی از دید افرادی که درزمینه سئو فعالیت می کنند، کاملا متفاوت می شود. هدف تمامی سئوکاران این است کهبتوانند کاری کنند تا لینک سایت آن ها در صفحه اول گوگل قرار بگیرد. رتبه اول گوگل به بسیاری از معیارها بستگی دارد و برای آن تلاش های زیادی می بایست صورت پذیرد.

قبلا اگر قصد داشتید که در صفحه اول یا رتبه اول گوگل قرار بگیرد، فقط کافی بود چند بار و آن هم به تعداد زیاد کلمات کلیدیمرتبط را به کار ببرید، آنوقت سریعا در صفحه اول قرار می گرفتید، اما در چند سالگذشته سازوکار موتور جستجو گوگل تغییرات بسیاری داشته اند و سایت هایی را که قصددارند با تکنیک های سیاه خود را در لینک برتر قرار دهند، جریمه می کند. در ادامهقصد داریم تا روش هایی را به شما کمک می کند تا رتبه اول گوگل قراربگیرید را بیان کنیم.

تکنیک هایی جهت قرار گرفتن در رتبه اول گوگل

1. ساختار سایت

اول از همه باید ساختار سایت خود را دقیقا مشخصکنید. ساختار سایت یعنی یعنی اینکه تمامی المان ها و تگ ها به درستی به کار رفتهباشند. استفاده از تگ های html5 امروزه تاثیر بسیار زیادیدر رتبه سایت دارد و آن هایی که از دستورات قدیمی استفاده می کنند، برای اینکه نمیتوانند ساختار مناسبی را به کار ببرند، سایت آن ها کمتر از نظر سئو رشد خواهد کرد.

2. طراحی رسپانسیو

امروزه با گسترش استفاده از موبایل و تبلت ،بیشتر کاربران تمامی فعالیت های اینترنتی خود را از طریق همین ابزارها انجام میدهند، پس خیلی مهم است که سایت شما بهدرستی در این ابزارها نمایش داده شود. به غیر از تاثیری که این مساله می تواندبرروی جذب کاربران داشته باشد، مساله دیگر تاثیر مثبت آن در گوگل است. از نظرموتور جستجو گوگل، آن سایت هایی که از طرح رسپانسیو پیروی می کنند،شانس بیشتری جهت قرار گرفتن در رتبه اول گوگل دارند.

3. چگالی کلمات کلیدی

همانطورکه بیان کردیم، قبلا اگر کلمه ای را زیاددر سایت خود به کار می بردید، سریعا در صفحه اول گوگل قرار می گرفتید ولی امروزهالگوریتم موتور جستجو گوگل تغییرات بسیار زیادی نسبت به گذشته داشته است و بیشتراز درصدی خاصی را جریمه می کند. اصولا چگالی کلمات کلیدی باید بین 1 تا 3 درصدباشد و این چگالی باید در پاراگراف های اولیه بیشتر باشد.

4. محتوای با کیفیت

اینکه محتوا پادشاه است که همه وبلاگ نویسانامروزه می دانند و بهترین روش جذب کاربران جدید، همین محتوا است. موتور جستجو گوگلبیشتر از هر چیزی به محتوای با کیفیت و ناب و بدون کپی اهمیت زیادی قرار می دهد وآن هایی را که از محتوای کپی شده استفاده می کنند، جریمه سختی می کند.

5. عکس های بی کیفیت و بهینه سازی نکردن آن ها

شاید در نگاه اول این مساله تاثیری در رتبه اول گوگل نداشته باشد ولی باید گفت که در واقع یک فکر اشتباه است. عکس های بیکیفیت علاوه براینکه می تواند تاثیر منفی برروی جذب کاربران داشته باشد، گوگل همآن را نادیده می گیرد. اصولا کسی که از عکس های بی کیفیت استفاده می کند، هیچگونهبهینه سازی برای عکس های خود انجام نمی دهند یعنی از تگ های alt و title که در قسمت جستجوی عکسموتور جستجوی گوگل تاثیرگذار است، استفاده نمی شود. همانطور که می دانید، این قسمتبا بررسی این دو تگ انجام می شود.

6. به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

یکی از راه های انتشار مطالب، اشتراک گذاری آنها در شبکه های اجتماعی است. مهمترین شبکه های دریافت بک لینک از آن ها ارزش بسیاربالایی برای موتور جستجو گوگل دارند شامل توییتر، فیس بوک، گوگل پلاس و لینکدینهستند. هر بک لینکی که از این شبکه های دریافت شود، تاثیر بسیار زیادی در افزایشرتبه سایت گوگل دارد.

7. پست مهمان

پست مهمان را نباید با تبادل لینک اشتباهبگیرید. در پست مهمان شما مطلبی را به صورت رایگان و مطابق با هدف آن سایت مینویسید و به عنوان بلاگ در سایت مهمان خود قرار می دهید. در انتها این اجازه رادارید که منبع اصلی را سایت خودتان به صورت لینک شده قرار بدهید. در واقع مطلبی کهشما برای آن سایت می نوسید، کاملا منحصر به فرد و تخصصی است برای مالک آن می باشد.

8. فروم ها

فروم ها دیگر مکان هایی هستند که تاثیر بسیارمثبتی می توانند برای رتبه سایت در موتور جستجو گوگل داشته باشند. البته هرچند درچند سال اخیر شاهد افت فعالیت فروم ها بوده ایم اما رتبه های بالای آن ها و دریافتبک لینک از آن ها به مراتب تاثیر کمتری از شبکه های اجتماعی نخواهد داشت. فقط نکتهای که باید در فروم ها رعایت کنید، این است به قوانین هر فروم کاملا احترامبگذارید.

9. بهینه سازی رابط کاربری

رابط کاربری یعنی اینکه کاربران بتوانند بهراحتی در سایت شما پیمایش کنند. اگر ساختار سایت شما که در اول از همه بیان شدمناسب نباشد، کاربر نمی تواند به راحتی مطالب مورد نیاز خود را پیدا کرده و از اینرو سریعا وب سایت را ترک خواهد کرد که یک تجربه کاربری بد هم برای او ایجاد کرد.این مساله یعنی ترک سریع باعث افزایش بونس ریت و کاهش رتبه در موتور جستجو گوگلخواهد داشت و رتبه اول گوگل عملا قابل دست یافتن نخواهد بود.

10 . استفاده درست از تگ ها

اینمهمترین نکته است. یعنی اینکه شما از تگ های مهم در ساختار سایت خود استفاده کنید.تگ هایی مانند Hها به صورت عنوان، تاثیرمهمی برای بدست آوردن رتبه اول گوگل را خواهند داشت. شناخت و به کاربردن درستآن ها و استفاده نکردن از تگ هایی که باعث جریمه می شوند (  مانند table  ) ازجمله این موارد است.

منابع:
first place google
simple tips to rank high in googles search engine
ten tips to the top of google