شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#افغانستان#طالبان

طالبان: ولایت‌های مهم افغانستان را به طور کامل در کنترل داریم


طالبان: ولایت‌های مهم افغانستان را به طور کامل در کنترل داریم

سخنگوی طالبان اعلام کرد که ولایت‌های «قندهار»، «هرات» و «بادغیس» به طور کامل در کنترل این گروه قرار دارد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «قاری یوسف احمدی» سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای اظهارداشت که طی عملیات گسترده و همکاری مردم در سراسر افغانستان ولایت‌های مهم توسط این گروه تصرف شد است.

بر اساس این بیانیه، ولایت‌های قندهار، هلمند، هرات و بادغیس و 10 ولایت دیگر از 15 تا 22 مردادماه به تصرف طالبان درآمده است.

سخنگوی طالبان گفت که «امارت اسلامی به نیروهای دشمن اعلام می‌کند که از مقاومت بی حاصل دست بردارند. آغوش امارت اسلامی برای آنها باز است».

یوسف احمدی ادامه داد که «نیروهای دولتی جان خود را به خاطر نیندازند و زمینه را برای ایجاد یک نظام خالص اسلامی، مستحکم و افغان شمول فراهم کنند».

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که مقامات کنونی و سابق دولت آمریکا به «واشنگتن پست» گفته بودند، در پی تحولات اخیر افغانستان، دولت بایدن خود را برای سقوط کابل آماده می‌کند.

یکی از مقامات که به دلیل حساسیت موضوع خواست نامش فاش نشود، گفت که براساس ارزیابی‌های جدید ارتش آمریکا، امکان دارد کابل تا 3 ماه آینده سقوط کند، با این حال برخی ارزیابی‌های دیگر از احتمال سقوط پایتخت افغانستان طی یک ماه آینده خبر می‌دهند.

پیش از این، مقامات اطلاعاتی آمریکا در ارزیابی وضعیت امنیتی افغانستان گفته بودند که دولت افغانستان ممکن است 6 تا 12 ماه پس از خروج کامل نظامیان آمریکایی و ناتو از این کشور سقوط کند.

انتهای پیام/.