شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#افغانستان#طالبان#آلمان#وزیر خارجه#برلین

در ادامه تحولات افغانستان؛

آلمان: به افغانستان تحت تسلط طالبان کمک مالی نمی کنیم

آلمان: به افغانستان تحت تسلط طالبان کمک مالی نمی کنیم

وزیر خارجه آلمان می گوید در صورت تسلط طالبان بر افغانستان، کمک های مالی برلین به این کشور قطع خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، هایکو ماس وزیر خارجه آلمان در گفتگو با شبکه «زد د اف» این کشور مدعی شد چنانچه طالبان قدرت را در افغانستان به دست گیرد؛ آلمان حمایت مالی از این کشور را متوقف خواهد کرد.

وی در این باره افزود: آلمان سالانه ۴۳۰ میلیون یورو کمک مالی به افغانستان ارائه می دهد حال آنکه با تسلط طالبان، حتی یک سنت دیگر هم به این کشور کمک نخواهد کرد.

مقامات اطلاعاتی ارتش آمریکا مدعی شده اند که احتمال سقوط کابل حداکثر تا ۹۰ روز آینده محتمل است. از سوی دیگر، یک مقام ارشد اتحادیه اروپا اعلام کرده که نیروهای طالبان در حال حاضر کنترل ۶۵ درصد از مناطق افغانستان را در اختیار دارند. به گفته این مقام اروپایی، طالبان همچنین مرکز ۱۱ ولایت را نیز تهدید به تصرف کرده اند تا بتوانند ارتباط کابل با نیروهای محور شمال را قطع کنند.

در حال حاضر، مرکز ۱۰ ولایت در اختیار طالبان است و این گروه به امید تصرف مزارشریف- چهارمین شهر بزرگ افغانستان- حملاتی را به ولایت بلخ آغاز کرده است.

ولایت بلخ در مجاورت مرزهای ازبکستان، ترکمنستان و تاجیکستان قرار دارد. سقوط بلخ ضربه‌ای دردناک به کابل خواهد بود زیرا به این ترتیب کنترل کل شمال از دست دولت خارج می‌شود.