شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مازندران#کرونا

مازندران در محاصره بی رحمانه کرونا

همزمان با توجه به اینکه در تابستان قرار داریم مقرر شد که فرمانداران در شهرستان‌ها از ورود افراد به ساحل به شدت جلوگیری کنند.

مازندران در محاصره بی رحمانه کرونا

شیب تند مرگ و میر کرونایی و میزان بالای بستری شدگان این بیماری در بیمارستان های مازندران گواه روزهای سخت و فاجعه آمیزی دارد که اگر کنترل نشود ممکن است قربانیان زیادی بگیرد.

 

اما احمد حسین زادگان، استاندار مازندران در جلسه استانی ستاد مقابله با کرونا ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) و همچنین به خانواده‌هایی که عزیزانشان را به‌واسطه ابتلا به ویروس منحوس کرونا از دست دادند، اظهار کرد: امروز توجه به تمهیدات و دستورات ریاست جمهور در دستور کار قرار دارد.

 

وی با بیان این که برای جلوگیری از فرآیند همه‌گیری ویروس کرونا مصوبات خوبی داشتیم، تصریح کرد: با این خیز وحشتناکی که ویروس دلتا ایجاد کرد که در نوع خودش بی‌نظیر است، امید است که مردم بیشتر رعایت کنند.

 

استاندار مازندران اعلام کرد: تامین اکسیژن بیمارستان‌ها به‌علت افزایش میزان بستری ها در آی سیو باید به موقع تامین شود توجه شود در استان مشکل کمبود اکسیژن ایجاد نشود، در صورت ضرورت اداره کل صمت هم باید درتامین نیاز ورودپیداکند.

 

وی افزود: در روستاها پایگاه‌های مقاومت و دهیاران از ورود مسافرانی که در این ایام به‌عنوان تعطیلات آخر تابستانه وارد منطقه می‌شوند جلوگیری کنند یا حداقل زمینه ورودشان را فراهم نکنند.

 

حسین زادگان بیان کرد: تامین نیروی انسانی در مراکز درمانی با استفاده از ظرفیت دانشجویان پزشکی و پرستاری انجام شود، همه دستگاه‌های اجرایی موظف هستند به لحاظ نیروی انسانی و هم پشتیبانی و وسایل نقلیه حسب نیاز دانشگاه علوم پزشکی ورود پیدا کرده و کمک کنند به‌خصوص برای حمل اکسیژن اهتمام بورزند.

 

استاندار مازندران ضمن تشکر از رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط هیات‌های مذهبی، گفت: خواهش ما این است برای حفظ سلامت خودشان و جلوگیری از گردش ویروس دلتا نهایت اهتمام را برای رعایت پروتکل‌های ابلاغی به خرج بدهند تا خدای ناکرده برایشان مشکل خاص و حادی پیش نیاید.

 

وی افزود: عزاداری درمحیط های بسته و دسته روی ها از سوی ستاد ملی کرونا ممنوع اعلام شده است.

 

استاندار مازندران تصریح کرد: همزمان با توجه به اینکه در تابستان قرار داریم مقرر شد که فرمانداران در شهرستان‌ها از ورود افراد به ساحل به شدت جلوگیری کنند.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران،سید عباس موسوی رئیس  این دانشگاه، اعلام کرد: ظرف ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۴۵۶ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

 

 وی افزود: ظرف همین مدت تعداد ۴۹۰ نفر از افراد مشکوک بستری شده ، از بیمارستان ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه هم اکنون ۲۶۰۷ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند، تصریح کرد: از این تعداد ۳۶۳ نفر نیز با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

آخرین آمار کرونا در بابل

بر اساس گزارش روابط‌ عمومی و امور بین ‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل در حال حاضر ۱۴۳۰ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بستری هستند.

 

بر اساس این آمار در ۲۴ ساعت گذشته ۲۶۷ بیمار جدید بستری و ۱۶۴ بیمار هم ترخیص شدندو ۵۴ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

 

اما محمد امامقلی‌زاده «مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بابل» اظهار کرد: مرکز بستری موقت سردار شهید سلیمانی بابل با ۸۰ تخت در روز حداقل به ۴۶۰ بیمار مبتلا به کرونا خدمت ارائه می‌کند.

 

وی افزود: از همشهریان فهیم شهرستان بابل خواهش می کنیم رعایت پروتکل های بهداشتی را داشته باشند.

 

امامقلی زاده تصریح کرد: واقعا این پرستاران ما خسته شده اند، در شیفت‌های صبح، عصر و شب مشغول ارائه خدمت هستند، ضمن اینکه تعدادی از این پرستاران علاوه بر اینکه در بیمارستان مشغول هستند به دلیل نیاز در این مرکز هم شیفت می‌دهند.

 

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بابل خاطرنشان کرد: پرستاران بدون هیچ گونه منتی و چشم‌داشتی صادقانه و خالصانه در حال خدمت به همشهریان عزیز هستند.

 

وی افزود: تنها خواهش ما از مردم عزیز این است فضاهای بسته کمتر بروند.

 

به گزارش ایسنا، در حال حاضر ۴۰۳۷ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های تحت حمایت دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل بستری هستند.

 

منبع: عصر ایران