شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##مریخ‌نورد#استقامت#نگاه#نبوغ

مریخ‌نورد "استقامت" از نگاه نبوغ

مریخ‌نورد "استقامت" از نگاه نبوغ

بالگرد "نبوغ" ناسا که به تازگی یازدهمین سفر خود را به پایان رسانده چندین تصویر از سیاره‌ی سرخ ثبت کرده است و در میان این تصاویر مریخ‌نورد "استقامت" نیز دیده می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از فیز،  "نبوغ" در یازدهمین ماموریتش تصاویری از تپه‌های ماسه‌ای، تخته‌سنگ‌ها و سطوح ناحیه‌ی "Séítah" جنوبی در مریخ ثبت کرد که در برخی از این تصاویر می‌توان کاوشگر "استقامت" را نیز مشاهده کرد.

نبوغ ماموریت خود را برای اثبات امکان‌پذیر بودن پرواز در مریخ آغاز کرد و اکنون در حال بررسی مناطق قابل توجه علمی برای "استقامت" است و تصاویری با جزئیات بالا از  نواحی خطرناک برای این مریخ‌نورد فراهم می‌کند.

در قسمت پایینی این تصویر می‌توان سایه "نبوغ" را مشاهده کرد و اگر مستقیم از این سایه به بالای تصویر بروید می‌توانید "استقامت" را مشاهده کنید. "استقامت" در این تصویر ۵۰۰ متر از "نبوغ" فاصله دارد و ارتفاع "نبوغ" نیز ۱۲ متر است.

پرواز یازدهم "نبوغ" با هدف پیش‌روی بیشتر "نبوغ" نسبت به "استقامت" انجام شد تا این بالگرد بتواند با تصویربرداری از ویژگی‌های زمین‌شناسی مریخ از ماموریت‌های علمی "استقامت" پشتیبانی کند.  

این سفر ۱۳۰.۹ ثانیه به طول انجامید و  این پرواز به گونه‌ای طراحی شده بود که طی آن "نبوغ" به ارتفاع ۳۹ فوت(۱۲ متر) از سطح سیاره و سرعت ۱۱ مایل در ساعت(۱۸ کیلومتر در ساعت) برسد.

انتهای پیام