شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#توکیو#المپیک#رئیس کمیته#داور#داوران#کشتی

مصلایی‌پور: داوری‌های توکیو کم‌اشتباه‌تر از ادوار المپیک بود/ غیر از یزدانی، سوت اشتباهی علیه ایرانی‌ها ندیدم


مصلایی‌پور: داوری‌های توکیو کم‌اشتباه‌تر از ادوار المپیک بود/ غیر از یزدانی، سوت اشتباهی علیه ایرانی‌ها ندیدم

داور درجه S۱ کشتی ایران می‌گوید که طبق آماری که رئیس کمیته داوران اتحادیه جهانی ارائه کرده، قضاوت‌های رقابت‌های کشتی المپیک توکیو کم‌اشتباه بوده است.

محمد مصلایی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص قضاوت‌هایش در المپیک 2020 توکیو اظهار داشت: علاوه بر قضاوت در مرحله مقدماتی، سه مبارزه رده‌بندی و 4 تا نیمه نهایی را سوت زدم که فکر می‌کنم این آمار خوبی بود. ما 43 داور در المپیک داشتیم، بودند داورانی که در نیمه نهایی و رده‌بندی اصلا قضاوت به آنها نرسید و یا اینکه یک یا دو کشتی را فقط سوت زدند.

وی در مورد اینکه چرا مبارزه فینال به او داده نشده است، گفت: در مجموع رقابت کشتی المپیک 18 فینال داشتیم که به هر حال نظر مدرسین این بود. خداراشکر من در 7 روز مسابقات قضاوت داشتم.

رئیس کمیته داوران فدراسیون کشتی با تاکید بر اینکه رئیس اتحادیه جهانی از قضاوت داوران در المپیک رضایت داشته، خاطرنشان کرد: روز آخر مسابقات آنتونیو سیلوستری رئیس کمیته داوران اتحادیه جهانی پیام تشکر نناد لالوویچ را قرائت کرد و گفت رئیس اتحادیه جهانی از قضاوت‌ها راضی است. طبق آمار خودشان که آنتونیو سیلوستری اعلام کرد، در این دوره در مقایسه با تمام ادوار المپیک اشتباهات داوری کمتری داشتیم و قضاوت‌ها قابل قبول تر بود. البته به هر شکل اشتباهات سهوی همیشه وجود دارد، اما به صورت کلی داوری‌ها خوب بود.

مصلایی‌پور با اشاره به اینکه حدودا 4،5 داور با محرومیت یکی دو روزه مواجه شدند، ادامه داد: داشتیم چند داوری که به خاطر اشتباه در قضاوت، یکی دو روز به آنها مسابقه داده نشد. یکی از داورانی هم که جریمه شدند، داور وسط و رئیس تشک مبارزه حسن یزدانی و دیوید تیلور بودند، تیلور در حالت خاک فرار از تشک داشت، آنجا داور به درستی اخطار پوئن اعلام کرد اما در ادامه باید کشتی را وسط تشک در حالت خاک دنبال می‌کرد، به این دلیل که چنین چیزی را اعلام نکرد، آنها با محرومیت مواجه شدند. غیر از این من ندیدم در مبارزه کشتی گیران کشورمان با رقبا اشتباهی صورت بگیرد که اگر اشتباهی بود، فردای آن روز در کلینیک داوری اعلام می شد.

انتهای پیام/