شهر خبر

تلاش مجدد آمریکا برای بازگرداندن جولیان آسانژ


تلاش مجدد آمریکا برای بازگرداندن جولیان آسانژ

یک قاضی لندنی روز چهارشنبه ابعاد تجدیدنظر ایالات متحده علیه ممانعت از استرداد جولیان آسانژ بنیانگذار ویکی لیکس از بریتانیا را مورد بررسی قرار داد و قصد دارد اواخر اکتبر به درخواست تجدید نظر رسیدگی کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که یک قاضی در ماه ژانویه با صدور حکمی اعلام کرده است که جولیان آسانژ مالک و پایه گذار ویکی لیکس نباید برای مواجه شدن با اتهامات مجرمانه از جمله نقض قوانین جاسوسی، به آمریکا مسترد شود، یک قاضی لندنی روز چهارشنبه با نقض این حکم اعلام کرده است که به درخواست تجدیدنظر آمریکا برای استرداد آسانژ در ماه اکتبر رسیدگی خواهد کرد.

 

بر اساس این گزارش، آسانژ به دلیل مشکلات روانی در معرض خطر خودکشی قرار گرفته و قاضی در ابتدا با استناد به مشکلات روانی وی با استردادش به آمریکا مخالفت کرده است.

آسانژ در آمریکا با 18 اتهام مجرمانه در خصوص نقض قوانین جاسوسی و توطئه برای هک رایانه های دولتی روبرو شده است.

ویکی لیکس در سال 2010 یک فیلم ویدئویی را منتشر کرد که نشانگر حمله سال 2007 بالگردهای آپاچی آمریکا در بغداد بود که منجر به کشته شدن ده ها نفر از جمله دو نیروی خبرگزاری رویترز بود. ویکی لیکس بعدا هزاران سند محرمانه و طبقه بندی شده و دیپلماتیک آمریکا را فاش کرد.

انتهای پیام/