شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#اردوغان

تأکید اردوغان بر ادامه ساخت دیوار مرزی با ایران

ایلنا/ رئیس‌جمهوری ترکیه بر ادامه ساخت دیوار مرزی با ایران تأکید کرد.

تأکید اردوغان بر ادامه ساخت دیوار مرزی با ایران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه بر ادامه ساخت دیوار مرزی با ایران تأکید کرد.

وی ضمن تاکید بر تداوم ساخت دیوارها هم در گذرگاه‌های مرزی با ایران و هم عراق، گفت که این دیوارها برای جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی به کشورمان در حال ساخت است.

اردوغان با اعلام این‌که برخی در رسانه‌های اجتماعی درباره موج مهاجرت غیرقانونی از مرزهای ترکیه اغراق می‌کنند، خاطرنشان کرد: «بخش اعظم مهاجران غیرقانونی افغان دستگیر شده، توسط نهادهای ذیربط به افغانستان بازگردانده می‌شوند».

وی در رابطه با ادعاهای مربوط به مهاجرت غیرقانونی به ترکیه، متذکر شد: «همه باید بدانند ترکیه کاروانسرا نیست. ما همه تحولات را ارزیابی می‌کنیم و گام‌های خود را بر اساس این ارزیابی‌ها بر می‌داریم».

پیش از این، «محمد امین بیلمز» استاندار وان گفته بود که انتظار می‌رود تا پایان سال ۶۴ کیلومتر از این دیوار نصب شود.

وی افزود که ساخت دیوار در سراسر مرز ۲۹۵ کیلومتری‌مان طی سال‌های آینده ادامه خواهد داشت.

بیلمز در ادامه افزود: «ساخت دیوار در مرز استان‌های ایغدیر و آغری به سرعت پایان یافت و اکنون در وان و حکاری روند احداث در حال انجام است. مهاجران در هوای مه‌آلود و در نقاطی که از دید خارج است، از روستاهای ایران به روستاهای این مناطق می‌آیند، یگان‌ها بر این مناطق نظارت دارند. در بستر رودخانه‌ها تا حد امکان خندق حفر و سیم خاردار کشیده شده است».

وی تصریح کرد که پیش از این مرزهای‌ ترکیه با ایران از طریق برج‌های دیده‌بانی و پاسگاه‌ها محافظت صورت می‌گرفت و تنها سیستم فیزیکی‌مان سیم خاردار بود. اما از سال ۲۰۱۹ میلادی اقدام‌های جدی انجام شده و به مرور شاهد نتایج آن نیز هستیم. نیروهای‌مان تقویت شده و نیروهای کمکی نیز اعزام خواهند شد.

استاندار وان همچنین تاکید کرد که طی یک سال ۷۶ برج بلوکی ساخته شد و نصب ۲۸ برج دیگر ادامه دارد. ۴۴ پاسگاه داریم و در نقاط لازم نیز پشتیبانی صورت خواهد گرفت.