شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#اوپک

آمریکا دست به دامن اوپک شد

یک تارنمای اقتصادی آمریکا نوشته که کاخ سفید به منظور جلوگیری از بالارفتن بهای بنزین در داخل، از کشورهای عضو اوپک و تولیدکنندگان عمده نفت غیر عضو اوپک درخواست افزایش تولید نفت خواهد کرد.

آمریکا دست به دامن اوپک شد

به گزارش منیبان؛ از تارنمای شبکه سی ان بی سی؛ مقام های دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در چند روز گذشته با نمایندگان عربستان سعودی تولید کننده بزرگ نفت سازمان کشورهای صادر کننده نفت "اوپک"،  امارات متحده عربی و کشورهای تولید کننده عمده نفت غیر عضو موسوم به اوپک پلاس مذاکره کرده اند.   

مقام های دولت آمریکا نگران هستند که بالارفتن تورم، اقتصاد این کشور را پس از بحران گسترده و بزرگ ناشی از همه گیری و محدودیت هایش، از مسیر بهبود خارج کند.

کاخ سفید بر این باور است که توافق ماه ژوئیه این گروه برای افزایش تولید تا روزانه ۴۰۰ هزار بشکه از ماه جاری (اوت) تا ۲۰۲۲ برای این دوره حساس بهبود اقتصاد جهان، اصلا کافی نیست.  

بهای سوخت خودرو در سال جاری (۲۰۲۱) در آمریکا هم زمان با افزایش تقاضای برای فرآورده های نفتی بالا رفته است. میانگین بهای بنزین در طول سال گذشته تا نزدیک به یک دلار افزایش یافت، اما میزان افزایش بهای سوخت در مه برای نخستین بار از ۲۰۱۴ به این سو از سه دلار گذشت.  

بهای نفت خام شاخص آمریکا وست تگزاس اینترمیدیت در آوریل ۲۰۲۰ در پی کاهش شدید تقاضا برای فرآورده های نفتی به علت همه گیری، برای نخستین بار وارد دامنه منفی شد.  

با اینکه اوپک پلاس در آوریل ۲۰۲۰ در تصمیم بی سابقه ای به منظور جلوگیری از کاهش قیمت ها، عرضه روزانه را نزدیک به ۱۰ میلیون بشکه کاهش داد و تولیدکنندگان ایالات متحده نیز با آن همراهی کردند، اما این کاهش عرضه ها به همراه بهبود دوباره تقاضا، بهای نفت دبلیو تی آی را به بالای ۷۰ دلار برای هر بشکه رساند، هر چند ابن بها در روزهای اخیر اندکی کاهش یافته است.

 اوپک پلاس که هنوز کاهش عرضه روزانه به میزان نزدیک به ۶ میلیون بشکه رعایت می کند، قصد دارد دوباره و به تدریج این میزان را به بازار بازگرداند.