به گزارش برنا؛ حجت الاسلام سید حسین خادمیان کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار برنا گفت: هیچ وقت در موارد فضیلتی، اخلاقی و نکته های مثبت مقایسه و معدل گیری انجام نمی دهیم چرا که این امر خطا است.

او با بیان اینکه در فضیلت هم اطعام مردم و هم سلامت روح، روان و جسم مردم دارای ثواب و اهمیت است، افزود: فقها می فرمایند که نذر در اموری باید باشد که اولا مباح باشد و بهترین نذر این است که در امور فضیلتی باشد وخیر و فایده ای به همراه داشته باشد.

حجت الاسلام خادمیان گفت: امری که فاقد فایده است متأثر نذر قرار نمی گیرد. همچنین  در زمان فعلی می بینیم که مسئله بهداشت جسمی مردم بسیار اهمیت دارد، برترین فضیلت بهداشتی نیز همین موضوع است و  فرد باید دارای سلامتی باشد که بتواند از غذا و اطعام استفاده کند.

این کارشناس مذهبی گفت: شخصی به محضر امام صادق(ع) رفت و فرمود ثواب صدقه بیشتر است یا قرض؟ امام صادق (ع) فرمودند قرض دادن بیشتر ثواب دارد چرا صدقه ممکن است به دست غیر اهلش برسد، اما قرض حتما به کسی می رسد که محتاج است و برای ادای کار خود، مبلغی را قرض می کند.

او با بیان اینکه صدقه ممکن است حالت تکدی گری در جامعه جاری کند اما قرض فضیلت مردم را حفظ می کند، گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور موضوع دارای فضلیت برتر این است که نذرهای بهداشتی داشته باشیم.

حجت الاسلام خادمیان افزود: نذر ماسک، الکل و حتی درمان بیماران کرونایی می تواند انجام شود و حتی می تواند بخشی از درمان بیماران کرونایی را در قالب نذر پرداخت کرد.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: در هیئت های شبانه واعظان، هیئت های امنای هیئت ها و مساجد می توانند ادای چنین نذر هایی را تشویق و تبلیغ کنند.

او با اشاره به اینکه  انفاق بهداشتی نیز می تواند در این ایام انجام شود و چنین کاری نیز در قالب اهدای ماسک، الکل و پرداخت هزینه درمان بیماران کرونایی  و... می تواند صورت گیرد، گفت: چنین کاری دارای ثواب عظیمی است.

حجت الاسلام خادمیان ادامه داد: امام صادق(ع) در مکتب شیعه می فرماید«عیادت مریض، عیادت خدا در عرش و برداشتن گره از مریض، برداشتن گره از عرش است.»

او ادامه داد: اگر کسی به سراغ نذر و انفاق بهداشتی رفت بداند که ثواب آن اگر بیشتر از اطعام نباشد، کمتر نخواهد بود.

انتهای پیام/3