شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#داعش#حمله داعش#برنامه#حمله#داعش#فاش#شد+جزییات

برنامه حمله داعش فاش شد+جزییات

یک منبع امنیتی عراقی فاش کرد که گروه تروریستی «داعش» قصد دارد منابع اطلاعاتی نیروهای نظامی و امنیتی این کشور را در مناطق آزاد شده، هدف قرار دهد.

برنامه حمله داعش فاش شد+جزییات

به گزارش منیبان، این مقام امنیتی عراق امروز (چهارشنبه) به خبرنگار «روسیا الیوم» در بغداد گفت که داعش برای انتقام از شکست خود در ماه‌های اخیر برخی از منابع اطلاعاتی محلی را که با نیروهای امنیتی یا کسانی که در عملیات آزادسازی با آنها همکاری می‌کردند را هدف گرفته است.

این منبع که این شبکه خبری به نام وی اشاره نکرده، افزود که یکی دیگر از اهداف گروه تروریستی داعش برای کشتن این افراد، جلوگیری از لو رفتن عملیات و تحرک تروریست‌ها در مناطق آزاد شده است.

این مقام امنیتی عراق ادامه داد که داده‌های اطلاعاتی نیروهای امنیتی عراق، حاکی از آن است که داعش قصد دارد عملیات انتقامی و برنامه‌ریزی شده علیه منابع اطلاعاتی و امنیتی در مناطق آزاد شده، انجام دهد.

گفته می‌شود که نیروهای نظامی و امنیتی عراق در عملیات خود علیه تروریست‌ها به افراد بومی و ساکنان محلی مناطق که با آنها در دادن اطلاعات از عناصر داعش و تحرکات آنها همکاری می‌کنند، تکیه دارند.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر داعش را اعلام کرد، اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.

نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی کامل این مناطق از وجود عناصر تروریستی تلاش می‌کنند.