شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#آمریکا#حماس#انگلیس

رسانه اسرائیلی: حضور حماس در ایران، مدیران «سیا و ام آی۶» را به رام الله کشاند


رسانه اسرائیلی: حضور حماس در ایران، مدیران «سیا و ام آی6» را به رام الله کشاند

به اعتقاد یک رسانه اسرائیلی تقویت روابط حماس با جمهوری اسلامی ایران باعث شد تا رهبران سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس برای تقویت جایگاه محمود عباس دست به کار شوند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، پایگاه اطلاع رسانی یا نت وابسته به روزنامه یدیعوت آحارانوت در تحلیلی که عصر امروز چهارشنبه منتشر شد تاکید کرد به موازات وعده‌های اقتصادی برای تقویت محمود عباس، رؤسای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و رئیس سازمان اطلاعات خارجی بریتانیا (ام آی6) طی دو روز با محمود عباس در رام الله ملاقات خواهند کرد.

"الیور لوی" تهیه کننده این گزارش تاکید کرد، قطار دیپلماسی و اطلاعاتی شخصیت‌های عالی‌رتبه غربی طی دو روز پیاپی به مقر تشکیلات خودگردان در رام الله  می‌رسد.

به روایت این رسانه عبری زبان، امروز قرار است ریچارد مورد رئیس سازمان اطلاعات بریتانیا (ام‌ای6) به همراه یک هیئت عالیرتبه دیپلماتیک با رئیس تشکیلات خودگردان ملاقات کند، در حالی که فردا نیز ویلیام برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) خود را به این مکان رسانده و با ابو مازن ملاقات می‌کند.

این دو قرار است با استفاده از بالگردهای اردنی وارد رام الله شوند و بعد از ملاقات نیز به همان شکل از این محل بازگردند.

به اعتقاد نویسنده، انجام دو ملاقات بامسئولین عالی‌رتبه امنیتی آمریکایی و بریتانیایی بیانگر تلاش‌های گسترده ایالات متحده و بریتانیا برای تقویت روابط خود با تشکیلات خودگردان و شخص ابومازن است در حالی که نیم نگاهی هم به ماجد فرج رئیس سازمان اطلاعات تشکیلات خود گردان و حسین الشیخ شخصیت برجسته فتح که جزو نزدیک‌‌ترین افراد به ابو مازن محسوب می‌شوند هم وجود دارد.

نویسنده تاکید دارد، این حضور در حالی انجام می‌شود که تشکیلات خود گردان فلسطین به شدت از شرایط ضعف داخلی قرار گرفته و تحت شدیدترین اعتراضات داخلی است.

در بخش دیگری از گزارش "یا نت" تاکید شده است، در کنار تمامی این موارد، حضور دو مسئول عالی‌رتبه اطلاعاتی آمریکایی و بریتانیایی در رام الله با تقویت روابط گروه‌های فلسطینی با ایران همزمان شده است.

هفته گذشته رهبران گروه‌های مقاومت فلسطینی که حماس و جهاد اسلامی آنها را رهبری می‌کنند در مراسم تحلیف رئیس جمهور ایران حضور پیدا کردند.

اسماعیل هنیه رهبر حماس و زیاد النخاله رهبر جهاد اسلامی سفر رسمی به تهران داشتند و علاوه بر حضور در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید ایران با مسئولین عالی‌رتبه ایران دیدار و با آنها نتایج عملیات نگهبان دیوار، (شمشیر قدس) را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به نوشته این رسانه عبری زبان یکی از محورهای این گفتگوها میزان کارایی (شکست) سامانه پدافندی گنبد آهنین در مقابل موشک‌های فلسطینیان بود.

این در حالی است که در همان زمان (شیخ) نعیم قاسم جانشین دبیرکل حزب الله لبنان هم در تهران حضور داشت.

انتهای پیام/