شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#نخست وزیر

دولت نجات ملی یمن: ابتکار ۹ بندی درباره مأرب کلید صلح و حل بحران است


دولت نجات ملی یمن: ابتکار 9 بندی درباره مأرب کلید صلح و حل بحران است

معاون نخست وزیر در امور دفاع و امنیت دولت نجات ملی یمن، ابتکار ۹ بندی درباره مأرب را کلید صلح و حل بحران این کشور دانست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «جلال الرویشان» معاون نخست وزیر در امور دفاع و امنیت دولت نجات ملی یمن در گفت‌وگو با المسیره تاکید کرد که ابتکار ملی مربوط به مأرب، کلید صلح و حل بحران یمن است.

وی اظهار داشت: این ابتکار جامعه جهانی را در معرض یک امتحان واقعی قرار داد و ثابت کرد که هیچگونه قصد و نیتی جدی برای تحقق صلح در یمن وجود ندارد.

الرویشان افزود: آمریکا و برخی طرف‌های بین المللی حامی تجاوز به یمن خواهان هیچگونه راه حلی نیستند و بنابراین انتظار داریم که طرح ما درباره مأرب را نادیده بگیرند.

 معاون نخست وزیر در امور دفاع و امنیت دولت نجات ملی یمن از طرف مقابل در مأرب خواست که از فرصت استفاده کرده و بررسی این طرح را آغاز کند.

«محمد عبدالسلام» رئیس هیئت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن روز دوشنبه گذشته گفت که اخیرا در سفر هیأتی از عمان به این کشور، این دولت ابتکار عمل 9 بندی را درباره مأرب ارائه کرده است.

وی افزود که ابتکار عمل به دستور و درخواست «عبدالملک بدرالدین الحوثی»، رهبر انصارالله یمن ارائه شده و مربوط به استان مأرب است. او گفت که رهبر انصارالله تأکید کرد که پرونده انسانی در مأرب در اولویت قرار دارد.

عبدالسلام همچنین گفت که عبدالملک الحوثی ابتکار عمل عادلانه و منصفی را از طریق هیأت عمانی ارائه کرد تا همزمان با پرونده انسانی اجرا شود و این ابتکار عمل در وهله اول، منافع ساکنان مأرب را حفظ می‌کند.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین 94 حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند که این حملات به‌جز ویرانی یمن و کشتار هزاران انسان بی‌گناه نتیجه‌ای برای رژیم سعودی نداشته است.

تجاوز نیروهای ائتلاف عربی ـ آمریکایی به‌سرکردگی عربستان سعودی به یمن تاکنون موجب خلل در مقاومت مردم این کشور نشده است.

انتهای پیام/